عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است: جراحی درد دارد و از دردی که این جراحی دارد، عده‌ای صدایشان درآمده است.

 غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبذرآنلاین و در مقام دفاع از تصمیم دولت در حذف ارز ترجیحی افزود: تصور کنید پزشکی جراحی قلب انجام دهد ولی بیمار را بیهوش نکند. واکنش‌های بیمار با آه و ناله خواهد بود. حالا این دولت مسکنی به مردم زده و آن مسکن، پرداخت یارانه نقدی به مدت دوماه بوده که تاثیرگذار بوده است. حالا ممکن است فشار بیشتری در کوتاه مدت بر عده‌ای وارد شود. اما نمی‌توان آنها را تجمعات اعتراضی پایدار، گسترده و اساسی دانست.

وی افزود: البته پرداخت یارانه نقدی مثبت نیست. به عنوان اقدام موقت دوماهه قابل قبول است و این که دولت اجرای اصلاح ساختاری را به تعویق بیاندازد و بعد کالابرگ بدهد، اثر مثبتی از نظر اقتصادی دارد. اصلاح پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام بسیار درستی بود که دولت سیزدهم اتخاذ کرد اما این موضوع باید مورد توجه باشد که این تصمیم تحت تاثیر تحرکات غیر کارشناسی شده قرار نگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این کاری که دولت شروع کرده و خصوصا این که به مرغ، گوشت و تخم‌مرغ منحصر نشده، خیلی شجاعت می‌خواهد چرا که جراحی بزرگی است. دولت با مشورت‌هایی که کرده و برنامه‌هایی که ریخته، می‌خواهد یک کار جدی و فراگیر در سطح ملی انجام دهد. معتقدم باید از دولت حمایت کرد و به گونه‌ای پیش برود که دولت بتواند با جسارتی که داشته به سامان برسد.