رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع اقشار مختلف مردم اصفهان با بیان اینکه غنی‌سازی در هر لحظه‌ای اراده شود و نظام تصمیم گیرد، قابل انجام است و دغدغه‌ای برای آن نداریم، ابراز داشت: در بخش بین‌المللی چیزی به اسم تضمین وجود ندارد، آن چیزی که هست، بحث دولت آمریکاست که متعهد شود مجدد از توافق خارج نشود و تمهیدات به گونه‌ای است که حتماً نقطه بازگشتی وجود دارد که اگر آنها به تعهدات عمل نکردند ما به شرایط قبل بازگردیم. آنها اکنون متعهد شده‌اند که تنها بخش‌هایی از آن مانده است.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی،‌ با بیان اینکه خوشبختانه غنی‌سازی در کشور برقرار است که سقف حداکثری ۶۰ درصد است، خاطرنشان کرد: همین امر آنها را پای مذاکره آورده و آنها برای مذاکره شتابان آمده‌اند. اکنون مهم قابلیتی است که ایجاد شده و صنعت ما اثبات کرد که بازگشت‌پذیری را سریع می‌تواند انجام دهد. امیدواریم قدرتی که با اقدامات سازمان انرژی اتمی در دست هیئت مذاکره کننده قرار دارد، عاملی برای لغو تحریم‌ها باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حمله روسیه برای ایران فرصت یا تهدید است، بیان کرد: این موضوع خود عبرتی است، اوکراین کشوری با قابلیت زیاد است و ظرفیت صنعتی و تکنولوژی ممتازی دارد، با انقلاب مخملی و شعارهای توخالی یک ملت را نابود کردند آنها را خلع سلاح کردند.

اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها تا زمانی که خلع سلاح نکنند، وارد هیچ نبردی نمی‌شوند و هنگامی که این کار را کردند، عکس پیروزی برای القای رعب و وحشت نشان می‌دهند، یادآور شد: اکنون رئیس‌جمهور اوکراین گفته با آمریکا صحبت کرده و آمریکا گفته که از ما دفاع می‌کند و مردم وحشت نداشته باشید که جمله خنده‌داری است. مگر می‌شود جان و مال و ناموس یک سرزمین را بی‌دفاع کنی و بعد، ادعای دفاع از آنها کنی؟

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که دولت سیزدهم تا چه اندازه می‌تواند توطئه دولت قبل را خنثی کند، عنوان کرد: مسائل امنیت ملی و راهبردی را هیچ دولتی نمی‌تواند جابه‌جا کند چراکه مقام معظم رهبری در این خصوص تصمیم می‌گیرند. قدرت دفاعی ما در هشت سال گذشته قابل مقایسه با قبل نیست چراکه تدابیر رهبر انجام شد و اکنون تدابیری که برای منویات ملی است، نوشته شده و ابلاغ شده است.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: اکنون ما در درون سیستم خودمان مطالب متعددی از مقام معظم رهبری داریم که اجرا شده و گاهی انجام نشده است. سیستم مدیریتی کشور باید گوش به فرمان ولی امر کشور باشد و تفاوتی ندارد که به چه حزبی وابسته است.