چهره‌ سیاسی اصولگرا معتقد است گفتن اینکه رئیسی مالک اشتر زمانه است او را در یک حصاری قرار می‌دهد که یقینا دیدن ضعف‌های او را برای ما سخت می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، عباس سلیمی‌نمین در واکنش به تقدس‌سازی‌ها حول ابراهیم رئیسی مانند تشبیه او به مالک اشتر در روزنامه کیهان یا تشبیه وی به شهید رجایی توسط غلامعلی حدادعادل، گفت: من این گونه اظهارنظرها را نمی‌پسندم بلکه بر این باورم باید اجازه دهیم که شخصیت‌ها، خودشان را به نوعی ثابت کنند در واقع ما با تعاریفی سعی نکنیم که قضاوت زودهنگام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه الان بستر برای آقای رئیسی فراهم و واقعا فرصت‌های چشمگیری پیش روی ایشان است، اظهار کرد: بنابراین باید اجازه دهیم آقای رئیسی خودش را در میدان عمل ثابت کند؛ این گونه تعریف‌ها نه تنها به نفع شخصیتی مثل آقای رئیسی نیست بلکه یک بازخورد منفی را در جامعه به همراه خواهد داشت.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: ما نباید به این فضا دامن بزنیم؛ باید بگوییم فلان کاری که آقای رییس جمهور انجام داد کار ارزنده‌ای است اما هیچ دلیلی ندارد که او را مالک اشتر بدانیم؛ در واقع نباید چک سفید امضا بدهیم بدین معنا که هر کار بدی انجام بدهد بگوییم مالک اشتر است؛ وقتی می‌گوییم مالک اشتر، یک هاله‌ای از تقدس به او می‌بخشیم و ضعف او را نمی‌بینیم.

وی توضیح داد: به طور طبیعی، عناصر متملق  سعی می‌کنند به  شخصیت‌های برجسته و کانون قدرت نزدیک شوند چراکه هر امضای کانون قدرت می‌تواند تاثیر جدی مالی بسیاری داشته باشد؛ از این رو ما باید دقت داشته باشیم. این حرف بدین معنا نیست که کار خوب مسئول را نبینیم و از آن تقدیر نکنیم اما تعاریف کلی مانند اباذر زمانه یا شخصیت‌های تاریخی صدر اسلام، کار نادرستی است.

سلیمی‌نمین با اشاره به تعابیر مشابهی که برای احمدی‌نژاد نیز به کار برده می‌شد، اظهار کرد: در مورد آقای احمدی‌نژاد هم همین اتفاق رخ داد؛ آقای احمدی‌نژاد وقتی وارد حقه‌بازی شد و کاپشنش را حراج کرد که بگوید ساده‌زیست است دیگر کسی جرات نمی‌کرد به شخصی که او را معجزه هزاره سوم نامیدند یا در هاله نور قرار گرفته یا یار امام زمان است چیزی بگوید یا انتقاد کند، اگر هم انتقاد می‌کرد در تقابل با موج بود.

وی افزود: بنابراین باید بسیار مراقب بود؛ یقینا آقای رئیسی شخصی است که می‌خواهد در مسیر خدمت گام بردارد از این رو می‌تواند ضعف‌ها و قوت‌هایی داشته باشد. ما برای اینکه بتوانیم او را مفیدتر و تاثیرگذارتر در جامعه ببینیم یقینا باید یکایک رفتار او را ارزش‌گذاری کنیم؛ اگر ارزش مثبتی داشت او را تشویق و از وی دفاع کنیم و اگر منفی بود انتقاد کنیم؛ ایرادی هم ندارد.