فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: استقرار کامل نیروی دریایی در اقیانوس هند در دستور کار قرار گرفته است؛ برای اینکار از بنادر کشورهای دوست استفاده می‌کردیم اما شرایط کرونا ما را ملزم می‌کند پرهیز کنیم از اینکه در بندر سایر کشورها توقف کنیم. برای همین از ظرفیتی به نام ناو بندری استفاده خواهیم کرد.

امیر دریادار حسین خانزادی در نشست خبری به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی، افزود: ناوبندری که به نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد ظرفیت حمل ۵ فروند از انواع بالگردهای موجود در کشور را دارد که در حالت خاص تا ۷ فروند قابل افزایش است. همچنین مجهز به پهپادهای عمودپرواز پلیکان شده است، ظرفیت خوبی برای حمل سوخت، آب و سایر آمادها را دارد به طوری که با یکبار سوختگیری می‌تواند ۷-۸ بار دور کره زمین را طی کند.

وی تاکید کرد: البته ماموریت اصلی این شناور شمال اقیانوس هند است و وظیفه اصلی آن پشتیبانی طولانی مدت از یگان‌های رزمی است.

امیر خانزادی افزود: این ناو امکانات بسیار خوبی برای استقرار  تیم‌های عملیات‌های ویژه و حمل قایق های تندرو دارد همچنین امکانات پدافندی بسیار خوبی در این شناور استفاده شده و در روزهای آتی به نیروی دریایی ملحق می‌شود این شناور می تواند به توان دفاعی نیروی دریایی ایران کمک کند و معادلات دفاعی را در منطقه به هم بزند.

وی نیروی دریایی سپاه و ارتش را یک ید واحد دانست و گفت: ماموریت ها به صورت بسیار خوبی بین این دو نیرو تقسیم شده است و پیوستگی امنیت با اتحاد میان دو نیروی دریایی ارتش و سپاه برقرار می‌شود. در دریایی که نیروهای دریایی کشورهای متخاصم جولان می‌دهند این که بگوئیم نیروهای دریایی در ایران در آن حوزه چه کار می کنند حرف نادرستی است قطعاً این دو نیرو با حضور در آب‌های آزاد امنیت و اقتدار را برای کشورمان به ارمغان می‌آورند. فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد: ناوشکن دنا در هفته‌های آینده و نهایتا تا نیمه دی‌ماه به نیروی دریایی ملحق خواهد شد. ناو موشک انداز زره ظرف هفته آینده به نیروی دریایی ارتش ملحق شد که فروند پنجم از شناورهای این نوع است.