رئیس‌جمهور گفت: تأکید من به همه مسئولان بورس این است که از سرمایه مردم مراقبت کنند و اجازه ندهند افرادی در تبلیغات شیطنت کنند.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی  در جلسه دیروز هیأت دولت افزود: اینکه شرکت‌های بورسیِ صنعتی ما در مرداد امسال نسبت به مرداد پارسال ۲.۸۸ رشد داشتند، نشان‌دهنده این است که ملت ما در مسیر جهش تولید است، البته برخی کانال‌ها هستند که دشمنان ما برای تبلیغات خود آن‌ها را درست کردند و اصلاً ذات این کانال‌ها که همه می‌دانند با پول چه کسانی اداره می شود، علیه منافع و استقلال ایران است.

وی با اشاره به اینکه ما فضای بورس را برای حضور مردم آماده کردیم البته بورس فراز و نشیب دارد و هر کسی به بورس وارد می‌شود، باید دید بلندمدت داشته باشد؛ یادآور شد: این‌ها هر روز می‌خواهند با یک بهانه‌ای به یک نگرانی دامن بزنند و یک مسئله‌ای که پیش آمده است را بزرگ و بزرگ‌تر نشان داده و در بازارهای مختلف ما التهاب‌آفرینی کنند و آرامش را از مردم بگیرند. همیشه هم در تمام زمینه‌هایی که علیه ملت ایران کار کردند، رسوا شده‌اند و ملت ما جواب آن‌ها را با پاسخ محکم داده است.

افرادی که کمربند خود را برای انتخابات سفت می‌کنند، حقایق را تحریف نکنند

وی ادامه داد: من از همه آن‌هایی که قلم و تریبون در اختیار دارند، خواهش می‌کنم در این سال که سال سختی است، باید مراقب منافع ملی باشند، بله من می‌دانم که در آستانه انتخابات هستیم و خیلی‌ها دارند کمربند خود را برای انتخابات سفت می‌کنند و اشکالی هم ندارد اما در فضایی که وجود دارد، انتظارات را بی‌جهت بالا نبرند. در این فضایی که به انتخابات منجر می‌شود، حقایق را تحریف نکنیم. تحریف حقایق یک گناه بزرگِ نابخشودنیِ ملی و انقلابی است، سیاه‌نمایی را آغاز نکنید.

در این مدت کارها و اقدامات بزرگی صورت گرفته است، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف هر هفته افتتاح خواهند داشت و همین امروز هم ۳۸۳ طرح تعاونی افتتاح خواهد شد که ارزش امروز این طرح‌ها ۱۸ هزار میلیارد تومان است و ۲۶ هزار نفر اشتغال جدید تولید می‌کند.

هیچ دانش‌آموزی مجبور  به حضور در مدارس نیست

رئیس‌جمهور با اشاره به بازگشایی مراکز آموزشی تاکید کرد که جان دانش‌آموزان در اولویت قرار دارد و ما هیچ دانش‌آموزی را به حضور در مدارس مجبور نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه مسئله جان دانش‌آموزان در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: مسئله بعدی این است که دانش‌آموزان و دانشجویان از درس عقب نیافتند و اینگونه نباشد که شش ماه یا یک ترم از درس عقب بیفتند؛ این موضوع برای خود دانشجویان و دانش‌آموزان سخت است. در عین حال اجبار هم در هیچ زمینه‌ای نیست و ما هیچ خانواده و دانش‌آموزی را مجبور نمی‌کنیم که حتما از طریق آموزش حضوری سال تحصیلی را بگذرانند آنچه که مهم است برای دولت این است که در مدرسه و دانشگاه برای دانشجویان و دانش آموزان باز خواهد بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: روز شنبه نیز تاکید کردم هیچ دانش‌آموزی را برای حضور در مدرسه زیرا اجبار نمی‌کنیم اما همه راه‌های کسب آموزش از حضوری و از صدا و سیما گرفته تا آموزش از طریق فضای مجازی را در اختیار آنها قرار می‌دهیم؛ بهترین آموزش حضوری است اما در عین حال اجبار در این زمینه وجود نخواهد داشت.

مردم مقاوم ما در برابر همه فشارها ایستادگی کردند

رئیس‌جمهور در ادامه به فشارهای ایجاد شده توسط آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: خطای محاسباتی آمریکا از دو سال و نیم پیش تا امروز بر این مبنا بود که فکر می‌کرد با فشار اقتصادی بر مردم و تحمیل تحریم اقتصادی ظالمانه، ملت بزرگ ایران را به زانو در خواهد آورد و خب از آن روز سه سال گذشت و ما در میانه این سال هستیم و مردم مقاوم ما در برابر همه فشارها ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: البته آمریکایی‌ها با رفتارها و اقدامات خود برای ما زحمت ایجاد می‌کنند و بر ملت ما فشار می‌آورند، در سازمان ملل، در صحن عمومی، در شورای امنیت و حتی در برابر ملت خودشان هم تنها عِرض خود بردند و برای ما زحمت درست کردند. اما به اهداف خود نمی‌رسند و آبروی خود را می‌برند، آن‌ها حتماً پشیمان هستند و باید برگردند و حتماً باز خواهند گشت، این راه برای آمریکا بن‌بست است و آمریکا راهی ندارد جز اینکه برگردد.