تصمیم تازه کانادا؛

ارجاع موضوع هواپیمای اوکراینی به سازمان بین‌المللی هواپیمایی

کانادا در حال پیگیری عدم تحویل جعبه سیاه توسط ایران است. به گزارش «د استار»، بعد از گذشت دو ماه از سقوط هواپیمای اوکراینی، کانادا در حال پیگیری این موضوع برای اجرای تحقیقات بیشتر در این راستا است. این گزارش می‌افزاید که کانادا برای پیگیری بیشتر می‌خواهد موضوع را به سازمان هواپیمایی بین المللی ارجاع دهد و ایران را بابت تاخیر در تحویل جعبه سیاه مواخذه کند.

    

بررسی گزارش آژانس درباره ایران در شورای حکام

به گزارش ایلنا، شورای حکام بررسی گزارش‌ها در مورد کره شمالی، سوریه و ایران را آغاز کرده است. میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، روز گذشته در توییتر خود نوشت: «شورای حکام آژانس اتمی دقایقی قبل بررسی گزارش راستی‌آزمایی درباره ایران را تکمیل کرد.»

    

کدخدایی خبر داد؛

اعلام نظر مجمع مشورتی شورای نگهبان درباره بودجه

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان روز گذشته خبر داد: در یک هفته اخیر مجمع مشورتی شورای نگهبان در قم لایحه بودجه 99 را بررسی و نظراتش را به ما اعلام کرده است. وی افزود: با توجه به اینکه فرصت برای رفت و برگشت لایحه بودجه ۹۹ به منظور رفع ایرادات و ابهامات، بین مجلس و شورای نگهبان تقریبا محدود است و دولت از ابتدای سال آینده می‌بایست قانون بودجه سال آینده را اجرا کند، تمهیداتی در نظر گرفته شده که نمایندگان مجلس به این منظور در جلسات شورای نگهبان برای بررسی لایحه بودجه ۹۹ حضور داشته باشند.

    

برای سومین هفته متوالی؛

لغو برگزاری نماز جمعه در مراکز استان‌ها

شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه روز گذشته نیز برای سومین هفته متوالی در اطلاعیه‌ای‌ اعلام کرد که این هفته نیز نماز جمعه به دلیل شیوع ویروس کرونا، در مراکز استان‌ها برگزار نخواهد شد.