نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مجمع تشخیص مصلحت یکسال وقت داشت که درباره FATF تصمیم بگیرد اما این کار را انجام نداد امروز هم عنوان می‌کنند وقت تمام شده است و نظر شورای نگهبان با توجه به قانون باید اجرایی شود، که اگر نظر شورای نگهبان ملاک باشد ما اواخر بهمن در لیست سیاه قرار خواهیم گرفت.

شهاب‌الدین بیمقدار در گفت‌وگو با ایلنا، افزود: هنگامی که این اتفاق بیفتد  بانک‌های ما فلج خواهد شد و ایرانیانی که در اقصی نقاط دنیا کار می‌کنند با مشکل رو‌به‌رو می‌شوند. همه زیر ذره‌بین خواهند رفت که برای هر حرکتی باید توضیح بدهند.

وی با بیان اینکه امروز رسانه‌های مخالف، مقصر تمامی مشکلات کشور را دولت و رئیس‌جمهور می‌دانند، گفت: امروز ادعا می‌کنند مجلس دهم مجلس اصلاح طلبی بود در صورتی که اینگونه نبود اصلاح‌طلبان یک اقلیت بزرگی بودند، نمی‌شد گفت که اکثریت مجلس بودند که اگر هم بودند سدهای زیادی داشتند که خیلی هم کاری نمی‌توانستند انجام دهند.

بیمقدار ادامه داد: بگذارید چند مثال بزنم به آن قانونی که فراکسیون امید  برای کم کردن جرائم زندان‌ها تصویب کرد شورای نگهبان ایرادات بسیاری گرفت که نمی‌دانم قابل اصلاح خواهد بود یا خیر، یا تعریف جرم سیاسی که هنوز مانده است و یا قانون انتخابات استانی چنان تیشه به ریشه‌اش زدند که قابل اصلاح نیست.

شاید اقدام مردم تلنگری شود به آقایان

این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین درباره رد صلاحیتها، با بیان این که امروز نمایندگانی که رد صلاحیت شدند از شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت‌شان را بگیرند و منتشر کنند، گفت: به یکی از نمایندگانی که رفته بود دلیل رد صلاحیتش را بپرسد اینکه پیش آقای خاتمی رفته بود را ایراد گرفته بودند، نطق و حرف‌هایش را ایراد گرفته بودند خب این‌ها سیاسی است دیگر. باید دید مردم چه تصمیمی می‌گیرند شاید اقدام مردم تلنگری شود تا آقایان بفهمند همه مردم آن‌هایی که نیستند که از یک جریان خاص حمایت می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: آقای رئیس جمهور محکم بایستد و رفراندوم را پیگیری کند حتی می‌تواند رفراندوم برگزار کند.