استاندار تهران:

تعداد کشته‌های آبان در تهران را اعلام ‌می‌کنم

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، در پاسخ به این سوال که چرا کسی زیر بار مسئولیت اعلام تعداد کشته شده‌های آبان نمی‌رود، حتی شما به عنوان استاندار از اعلام تعداد افراد کشته شده امتناع می‌کنید، بیان کرد: قرار نیست که ما آن را اعلام کنیم بلکه قرار بوده دستگاهی که متولی این کار است آن را اعلام کند. وی با بیان اینکه تعداد کشته‌شده‌ها قطعا خیلی کمتر از ۱۵۰۰ نفر است، گفت: قرار شده که تعداد کشته شده‌ها توسط پزشکی قانونی و دیگر نهاد‌ها اعلام شود ولی می‌توانم در جلسه آینده تعداد دقیق کشته شده‌های آبانماه استان تهران را استعلام کرده و اعلام کنم.

    

جوزف بورل امروز به ایران می‌آید؛

فرستاده‌ای از اروپا

اتحادیه اروپا با انتشار اطلاعیه‌ای که روی وب سایت آن قرار گرفته، اعلام کرد جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است روزهای سوم و چهارم فوریه به ایران سفر و با رئیس جمهور، رئیس مجلس و وزیر امورخارجه ایران دیدار کند. در این اطلاعیه آمده است: این سفر، علاوه‌ بر اینکه فرصتی است برای ارسال پیام تعهد جدی اتحادیه اروپا بر حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و رایزنی درباره روابط دوجانبه و همکاری‌ها میان ایران و اتحادیه اروپا. این نخستین سفر آقای جوزپ بورل، پس از تصدی این سمت به ایران است.

    

پارسایی:‌

همچنان شاهد ورود مسافر از چین به ایران هستیم

به گزارش ایسنا، بهرام پارسایی، نماینده شیراز در مجلس در صفحه توئیتری خود نوشت: «برخلاف تصمیم دولت، همچنان شاهد ورود مسافر از چین به ایران و انتقال مسافران چینی از سایر فرودگاههای جهان، توسط ایرلاین‌های ایرانی هستیم. آیا سازمان هواپیمایی، خودمختار است و تابع دولت نیست؟ ‌این سرپیچی و سوانح هوایی روزهای اخیر نشان می‌دهد که حفظ مدیران نالایق، مهمتر از جان مردم است.» این در حالی ‌است که کیانوش جهانپور، رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت امروز با بیان اینکه پروازهای مستقیم ایران به/از چین متوقف می‌شود.

    

معرفی ۶۰ نفر از نامزدهای جبهه پایداری در تهران

جبهه پایداری انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای ۶۰ نفر از نامزدهای اصلح برای رسیدن به لیست نهایی در حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را اعلام کرد. در اطلاعیه جبهه پایداری آمده که در مراحل بعدی، اسامی 30 نفر از این 60 نفر به عنوان نامزد نهایی به مردم اعلام خواهد شد. نام مرتضی آقاتهرانی، فاطمه آلیا، سیدنظام‌الدین موسوی،  الیاس نادران، بیژن نوباوه وطن، وحید یامین‌پور در این لیست به چشم می‌خورد.

    

لیست شورای ائتلاف تا پایان هفته نهایی می‎شود

لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای تهران تا پایان هفته جاری نهایی می‌شود. پرویز سروری، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با تشریح فرآیند اجرایی مجامع استانی برای رسیدن به نامزدهای این شورا در سراسر کشور، اعلام امیدواری کرد فهرست ۳۰ نفره حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نیز تا پایان این هفته نهایی شود.

    

ردصلاحیت مولاوردی و نماینده زن مجلس؛

در پیامک شورای نگهبان چه آمده بود؟

شهیندخت مولاوردی، معاون سابق امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در توئیتی  از ردصلاحیت خود خبر داد و از نحوه‌ اطلاع‌رسانی شورای نگهبان انتقاد کرد. وی نوشت: بزرگواران پاسدار احکام اسلام و قانون اساسی حتی نیاز ندیدند حداقل حفظ ظاهر کرده و طبق اصل«البینه علی المدعی» صورت قانونی و شرع را مراعات کنند؛ نه تماس تلفنی، نه مطلع کردن از دلایل و مدارک رد صلاحیت و نه دعوت به جلسه حضوری درخواستی جهت ارائه توضیحات و دفاعیات!» فاطمه سعیدی، سخنگوی فراکسیون امید نیز در توئیتی نوشت: «با اعلام فرمانداری تهران از طریق پیامک به دلیل آنچه شورای نگهبان عدم التزام به جمهوری اسلامی عنوان کرده است، ردصلاحیت اینجانب ابلاغ شد. و الحمدالله.»