رئیس‌جمهور فردا لایحه بودجه۹۹ را تقدیم مجلس می‌کند

اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز یکشنبه(۱۷ آذرماه) لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد کرد.

    

در پی تهدید ایران؛

محل برگزاری کمیسیون مشترک برجام تغییر کرد

به گزارش ایسنا، یک منبع نزدیک به هیأت مذاکره‌کننده کشورمان گفت: با توجه به اعطای مجوز به گروهی از هواداران گروهک‌های تجزیه‌طلب و ضدانقلاب به منظور تجمع در برابر هتل کوبورگ و ایجاد اخلال و مزاحمت در روند برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام، هیأت ایرانی تهدید به ترک محل مذاکرات و عدم شرکت در نشست کمیسیون مشترک کرد که نهایتا با پا درمیانی اتحادیه اروپایی به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک، محل برگزاری این نشست تغییر یافت و به ساختمان نمایندگی اتحادیه اروپا

منتقل شد.

    

فیس‌بوک، صفحه کاربری عربی سایت رهبر انقلاب را پاک کرد

فیس‌بوک صفحه عربی سایت رهبر انقلاب با بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده را که چندی پیش به بهانه نقض قوانین خود با محدودیت مواجه کرده بود؛ به طور کامل پاک کرد. به گزارش خبرآنلاین، این اولین بار نیست که صفحات رهبر انقلاب در شبکه‌های اجتماعی با محدودیت مواجه می‌شوند و اینستاگرام و توییتر نیز مانند فیس‌بوک بارها به حذف مطالب یا بستن حساب‌های کاربری khamenei.ir اقدام کرده‌اند.

    

کینه‌ سیاسی دولت عامل حذف کارت سوخت بود

امیر خجسته، نایب رئیس کمیسیون اصل 90 به مهر گفت: دولت به ژنرال‌های خود در کابینه افتخار می‌کرد که هر کدام برای کشور مسئله‌ساز شدند و عملکرد زنگنه در حذف سهمیه‌بندی بنزین و کارت سوخت قابل دفاع نیست.

وی افزود: دولت برای حذف میراث دولت قبل با کینه عمل کرد و فارغ از مزایای طرح‌های قبلی اقدام به حذف کارت سوخت نمود که در زمان خود هزینه مالی، اجتماعی و سیاسی زیادی بابت آنها پرداخت شده بود و اکنون پس از کمتر از چهار سال باید مردم مجددا التهاب و شوک سنگین افزایش سه برابری قیمت بنزین و سهمیه‌بندی جدید را تحمل کنند.

    

ابوالغیط:

باید توافق جدیدی با ایران امضا کرد

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه العربیه، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب با تاکید بر «ضرورت تغییر رفتار ایران»، گفت: باید توافق دیگری غیر از برجام با ایران  امضا کرد.

این اظهارات ابوالغیط در آستانه برگزاری کمیسیون مشترک برجام در وین به منظور نجات توافق هسته‌ای بعد از خروج واشنگتن از آن مطرح می‌شود. مقامات بلندپایه عربی از جمله دبیرکل اتحادیه عرب و سعودی‌ها و اماراتی‌ها پیش از این نیز بارها خواستار امضای توافق جدید با تهران شده بودند.

    

با دستور رئیس قوه قضائیه؛

اعزام به زندان تا تامین وثیقه و کفالت ممنوع شد

 به گزارش ایلنا، با دستور رئیس قوه قضائیه اعزام به زندان تا تامین وثیقه و کفالت ممنوع شد. سیدابراهیم رئیسی در جمع قضات گفـت: از سراسر کشور آماری در مورد کسانیکه از یک ساعت تا دو روز در زندان بوده‌اند گرفتم؛ پرسیدم چرا یک ساعت زندان، عنوان شد، قرار صادر کردم تا برود و

وثیقه بیاورد.

چرا باید برای یک ساعت فرد به زندان برود؟ همان جایی که قرار را صادر می‌کنید فرد را نگه دارید تا سند یا کفالتش را بیاورید.