شکایت سفارت ایران در لندن از چند رسانه فارسی‌زبان

 سفیر ایران در لندن از شکایت سفارت ایران به آفکام، نهاد ناظر بر رسانه‌ها در بریتانیا خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد در حساب توئیتر خود نوشت: سفارت کشورمان در لندن در نامه رسمی به آفکام، از شبکه‌های معاند فارسی‌زبان همچون BBCفارسی، ایران اینترنشنال و من‌و‌تو، به علت تحریف مغرضانه تحولات اخیر ایران و دعوت به خشونت گسترده علیه نهادهای مدنی ایران شکایت کرده و خواستار اجرای قانون نسبت به آنها شد.

    

خطیب نماز جمعه تهران:

اینترنت را بازِ  باز نکنید

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حوادث اخیر و قطع سراسری اینترنت، گفت:‌هرچه زودتر اینترنت بومی و ملی را راه‌اندازی کنید و در رابطه با شبکه‌های خارجی اگر بنا به باز کردن است، تقاضا می‌کنم باز باز نکنید.

حجت‌الاسلام «سید احمد خاتمی» در خطبه‌های دیروز نمازجمعه افزود: مسئولان ارتباطات حالا که دیدید چگونه به مردم اغتشاش و جنایت را یاد می‌دادند، اگر در این عرصه کوتاهی کنید در پیشگاه این مردم و خدایشان جوابی نخواهید داشت.

    

موسوی:

اروپا به جای مداخله، پاسخگوی خلف وعده‌های خود باشد

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات مقامات اروپایی به‌ویژه سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخصوص اعتراضات اخیر را دخالت در امور داخلی ایران دانسته و گفت: اروپا به جای دفاع از اشرار و تخریب‌کنندگان اموال و اماکن عمومی و حتی خصوصی در ایران! نسبت به خلف وعده و عدم اجرای تعهدات برجامی خود و همراهی با آمریکا در تحریم مردم ایران پاسخگو باشد.

    

توئیت ترامپ درباره ناآرامی‌های اخیر ایران

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه به ناآرامی‌های اخیر و قطعی اینترنت در ایران واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه در توییتی نوشت: «ایران آن قدر بی‌ثبات شده است که نظام ایران برای این که مردم بزرگ ایران درباره خشونت‌های فجیعی که در شکل روی داده است، صحبت نکنند، اقدام به قطع کل سیستم اینترنتی کشور کرده است. آنها خواهان شفافیت نیستند و گمان می‌برند که جهان به مرگ و تراژدی که نظام ایران در حال رقم زدن آن است، پی نخواهد برد.»

    

احکام بدوی متهمان محیط زیستی صادر شد

احکام بدوی متهمان پرونده محیط زیستی (8متهم پرونده) صادر شد.

به گزارش ایسنا، طبق حکم صادره از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، نیلوفر بیانی و مراد طاه‌باز متهمان ردیف اول و دوم پرونده به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

همچنین طاهر قدیریان و هومن جوکار به ترتیب به ۸ سال حبس تعزیری و  امیرحسین خالقی و سپیده کاشانی به ترتیب به  ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

سام رجبی و علیرضا کوهپایه دو متهم دیگر پرونده احکامشان هفته آینده به وکلا ابلاغ می‌شود. احکام صادره بدوی و قابل اعتراض است.

    

سردار فدوی:

موفق شدیم اغتشاشات را ظرف ۴۸ ساعت جمع کنیم

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اغتشاشات چند روز گذشته در ۲۸ استان و بیش از ۱۰۰ شهر، حداکثر در ۴۸ ساعت جمع شد.

به گزارش ایلنا، دریادار علی فدوی صبح جمعه در بازدید از گردان‌های نمونه یگان حضرت صاحب الزمان (عج) سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به اغتشاشات به وجود آمده پس از افزایش قیمت بنزین، تصریح کرد: بدون شک امریکای خبیث و کشورهای خبیث کوچک‌تر که با تمام قوا از این اغتشاشات حمایت می‌کردند در عجب هستند که ما چگونه توانستیم در ۴۸ ساعت آن را کنترل و به پایان برسانیم.