روحانی امروز به مجلس می‌رود

به گفته اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه  حسن روحانی، رئیس جمهور در نشست علنی امروز مجلس پیرامون بررسی رأی اعتماد پارلمان به دو وزیر پیشنهادی دولت یعنی محسن حاج میرزایی و علی اصغر مونسان برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی حاضر خواهد بود. عباسی در این باره به فارس گفت: «رئیس جمهور قطعا در این جلسه، در مورد مباحث سیاست خارجی و هسته‌ای، مباحث داخلی کشور و برنامه‌های وزرا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ موضوعاتی را مطرح خواهند کرد.» 

    

ایران مایل است به دیپلماسی فرصتی دیگر بدهد

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی توییتری نوشت: روز دوشنبه، دیپلماسی در مسکو، پاریس و وین پیگیری خواهد شد. ایران علیرغم تمام سختی‌های این مسیر، مایل است به دیپلماسی، مشارکت و گفتمان فرصتی دیگر بدهد. اگرچه باید توجه داشته باشیم که فرصت‌ها خیلی زود از دست می‌روند.

    

پیشنهاد کریمه به ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا

به گزارش مسکو تایمز، «گئورگی مرادف»، معاون نخست وزیر دولت محلی کریمه بار دیگر خواهان همکاری با ایران شد و در مورد همکاری با ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا گفت: کریمه به ایران امکان دسترسی به بنادر خود به عنوان راهی برای دور زدن تحریم‌های نفتی را داده است. وی افزود: پیام‌هایی به ایران ارسال شده تا ایران بتواند برای انتقال نفت خود از بنادر ما استفاده کند. همچینین ایران می‌تواند از امکانات کشتیرانی و شرایط جغرافیایی کریمه برای انتقال نفت از طریق کانال «ولگا دان» استفاده کند.

    

احتمال حضور پهپادهای انگلیسی در خلیج فارس

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، دولت انگلیس در حال بررسی برای اعزام  پهپاد به منطقه خلیج فارس است. این در حالی است که نیروی هوایی انگلیس اکنون پهپاد مدل «ریپر» مستقر در کویت را دارد و پهپادهایش مشغول انجام ماموریت در عراق و سوریه هستند. یک مقام نیروی دریایی انگلیس که در این منطقه حضور دارد در مورد شرایط در خلیج فارس گفت: شرایط همچنان پر از تنش است. دین باست، کاپیتان انگلیسی هم در این خصوص مدعی شد: «تهدید مستقیم برای کشتی‌های انگلیسی همچنان وجود دارد و ما چیزی ندیدیم که به ما ثابت کند ایران به تعهدات بین‌المللی پایبند است.»

    

ماهاتیر محمد به ایران می‌آید

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری خود گفت: در این مدت با مقامات مالزی ملاقات‌هایی صورت گرفت که منجر به این شده که ماهاتیر محمد (نخست وزیر مالزی) در آینده به ایران بیاید که بخشی از مناسبات ما با آسیای جنوب شرقی هم سامان خواهد یافت.

    

احراز هویت‌ها در انتخابات مجلس الکترونیکی خواهد بود

عبدالرضا رحمانی فضلی ، وزیر کشور، در بدو ورود به استان گیلان در فرودگاه سردار جنگل رشت با اشاره به فراهم شدن مقدمات برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال، گفت: انتخابات مجلس در فضای امن، قانونی و با مشارکت بالای مردمی برگزار می‌شود. وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها اعم از شورای نگهبان و دستگاه‌های امنیتی و سایر دستگاه‌های مربوطه اقدامات لازم را انجام داده‌اند. همچنین با هماهنگی‌های لازم و احراز هویت‌های صورت گرفته، امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت صددرصد الکترونیکی برگزار می‌شود.

    

دومین کارت زرد مجلس به دژپسند

در جلسه علنی عصر دیروز (دوشنبه) فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد به سوال محمدرضا صباغیان نماینده مهریز و ۱۱ نماینده دیگر درباره‌ علت عدم اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه ششم در خصوص راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای شاغلان دستگاه‌های ذی‌ربط پاسخ داد. علی رغم توضیحات وزیر، صباغیان قانع نشد و درخواست کرد که این سوال به رأی مجلس گذاشته شود. در نهایت نمایندگان با ۹۳ رأی موافق، ۹۵ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در مجلس اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.