معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در سفر به شیراز بر شناسایی نیازمندی‌های راهبردی واحدهای تولیدی تأکید کرد.

به گزارش فارس، بابک دین‌پرست گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران، بیکاری از ۱۱.۹درصد در سال ۱۳۹۶ به ۱۲درصد در سال ۱۳۹۷ رسیده است که ۱۵ استان کشور با افزایش بیکاری و ۱۵ استان با کاهش بیکاری مواجه بودند.

دین‌پرست اظهارکرد: استان فارس با کاهش بیکاری مواجه بوده و رتبه هفتم کشور را در این زمینه کسب کرده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۶ مشارکت اقتصادی ۴۰.۱درصد بوده که این میزان در سال ۱۳۹۷ به ۴۰.۵درصد افزایش یافته است که استان فارس در این حوزه تغییرات آن‌چنانی نداشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه عملکرد استان فارس در حوزه اشتغال روستایی و عشایری خوب بوده، گفت: استان فارس در بحث سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰ طرح مصوب به مبلغ ۷۸ میلیون یورو با اشتغالزایی ۱۴۴ نفر داشته است که ۲ طرح آن به مبلغ ۱۱ میلیون یورو با اشتغال ۴۵ نفر شروع و ۲ طرح نیز به بهره‌برداری رسیده است.

دین‌پرست با اشاره به ظرفیت شورای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: شناسایی قوانین مزاحم تولید و اشتغال و بهبود و رونق فضای کسب و کار، ظرفیت‌های این شوراست که مصوبات استانی این شورا پس از تصویب در کارگروه ملی از سوی دولت بررسی و ابلاغ می‌شود.

وی بیان کرد: ای‌کاش می‌شد همه دست به دست هم می‌دادند و قانون‌گذاری در حوزه اقتصاد برای چند ماهی با تغییرات مواجه نمی‌شد و همه به سمت تنقیح قوانین مزاحم می‌رفتند.

معاون وزیر کشور در ادامه به تعداد واحدهای اقتصادی مشکل‌دار اشاره کرد و گفت: در استان فارس ۹۰ واحد مشکل‌دار و ۱۰ واحد بحرانی وجود دارد که باید تلاش شود واحدهای مشکل‌دار به واحد عادی تبدیل شوند و به بحرانی تبدیل نشوند.

دین‌پرست ادامه داد: باید تعداد دقیق واحدهای فعال استان به تفکیک شهرستان با میزان اشتغال آن، تعداد بنگاه‌های فعال پایین‌تر از ظرفیت اسمی، واحدهای راکد، واحدهای تملک شده، واحدهای بحرانی و مشکل‌دار، طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰درصد و طرح‌هایی که قابلیت واگذاری دارند، مشخص و به فرمانداران ابلاغ شود.

معاون وزیر کشور بیان کرد: در سال رونق تولید، عملکرد استانداران و فرمانداران براساس شاخص‌های اقتصادی ارزیابی می‌شود.

دین‌پرست همچنین بر ضرورت راه‌اندازی کلینیک تخصصی رصد بنگاه‌های اقتصادی در فارس تاکید کرد و افزود: این کلینیک از ورود دستور کارهای بی‌ربط در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جلوگیری می‌کند.