انتقاد عارف از برخوردهای امنیتی روز کارگر

محمدرضا عارف گفت: برخی برخوردهای امنیتی و قضایی با مطالبات قشر زحمتکش کارگر با ذات انقلاب همخوانی ندارد.

‌به گزارش خبرآنلاین، رئیس فراکسیون امید در توییتر خود نوشت: روز کارگر، روزی است که بتوانیم به کارگران بگوییم درد آنها را می‌فهمیم. به پاس تلاش‌های آنان برای حفظ و بقای تولید در کشور، به احترام کلاه از سر برداریم. متأسفانه برخی برخوردهای امنیتی و قضایی با مطالبات این قشر زحمتکش با ذات انقلاب همخوانی ندارد.

    

مسمومیت ۷ کارگر شرکت بلورک البرز در اثر نشت آمونیاک

نشت گاز آمونیاک در یک واحد تولیدی در شهر صنعتی البرز ۷ نفر را مسموم و روانه بیمارستان کرد.

به گزارش ایلنا، پیمان نامدار از مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: عصر روز یکشنبه ۷ نفر از کارکنان شرکت بلورک البرز در شهر صنعتی البرز، بر اثر نشت گاز آمونیاک مسموم شدند.

به گفته نامدار، ۴ نفر از مصدومان حادثه با آمبولانس و ۳ نفر با وسیله شخصی به بیمارستان بوعلی قزوین منتقل شدند. علت حادثه در دست بررسی است.

    

تفاوت حق مسکن فروردین کارگران باید پرداخت شود

افزایش ۶۰هزار تومانی کمک هزینه مسکن کارگران از سوی معاون اول رئیس جمهور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد. با تصویب شورای عالی کار و تأیید هیأت وزیران، حق مسکن کارگران که تاکنون ۴۰هزار تومان بود به ۱۰۰هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش فارس، علی خدایی، نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به ابلاغیه دولت درباره افزایش ۶۰هزار تومانی حق مسکن کارگران گفت: کمک هزینه مسکن کارگران باید از ابتدای سال ۹۸ یعنی فروردین ماه به میزان ۱۰۰هزار تومان محاسبه و پرداخت شود.

وی متذکر شد: کارفرمایانی که در فروردین بر مبنای ۴۰هزار تومان پرداخته‌اند موظف به پرداخت مابه‌التفاوت آن در حقوق اردیبهشت ماه خواهند بود.

    

شریعتمداری خبر داد:

افزایش حقوق بازنشستگان به میزان حداقل حقوق کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به میزان حداقل حقوق کارگران خبر داد.

به گزارش مهر، محمد شریعتمداری در آیین تجلیل از کارگران و کارآفرینان نمونه اسلامشهر گفت: با بانک مرکزی و وزارت مسکن برای تسهیل خرید مسکن کارگران مذاکراتی انجام شده و در این راستا کارگروهی تشکیل شده است.

وی افزود: نرخ حداقل دستمزد رشد یافته در حقوق حداقلی بازنشستگان معادل ۳۶درصد رشد حداقل دستمزد کارگران افزایش یافت و این افزایش در جلسه اخیر دولت مصوب و به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شده و اعمال خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این افزایش حقوق در همین ماه اعمال خواهد شد.

شریعتمداری با بیان اینکه توجه به انسان‌محوری در امر تولید به معنی توجه به اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: با کسب اجازه از رهبری ۱.۵میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی در اختیار گرفتیم و نیمی از آن را از طریق ۴ بانک عامل در اختیار فعالیت تولیدی کشور با نرخ ۴ درصد و ۶ درصد قرار دادیم که البته ۷۰درصد این منابع جذب بخش کشاورزی شد که اغلب این منابع برای پرورش دام مصرف شد.

وی گفت: این منابع باید در اختیار اقتصاد دانش بنیان که متکی بر فکر جوانان ایرانی است، قرار بگیرد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امیدواریم با این روند اولاً از اشتغال موجود صیانت کرده و در گام دوم تلاش کنیم تا اشتغال جدیدی ایجاد کنیم.