وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: مهمترین راهبرد سازمان تامین اجتماعی، کارآمدی و افزایش رضایت عمومی است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهمترین راهبرد سازمان تأمین اجتماعی را در دولت چهاردهم کارآمدی و افزایش رضایت عمومی عنوان کرد.
به گزارش مهر، احمد میدری در نشست هماندیشی با مدیران تأمین اجتماعی با انتقاد از دیدگاههای رفاهی کوتاهمدت افزود: همه باید با تمام توان در مسیر حفظ پایداری صندوقهای اجتماعی حرکت کنند.
وی با تقدیر از طراحی برنامه تحولی و توسعه ۲۰ گانه تأمین اجتماعی گفت: براساس این سند چشمانداز، تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۸ در نقطه مطلوبی قرار خواهد گرفت. این امر افق روشنی نمایان میکند که سختیهای این روزها را قابل تحمل و آسانتر میکند.
میدری با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی با مسائل و انتظارات متعددی روبهرو است، اضافه کرد: مطالبات ذینفعان این سازمان باید ابتدا شناسایی و در مرحله بعدی پاسخ مناسبی به آنها داده شود.
وزیر رفاه با بیان اینکه دولت باید از بنگاهداری خارج شود، گفت: باید برای خروج از بنگاهداری و واگذاری شرکتهای دولتی با عقلانیت و مراقبت عمل کرد و به بررسی ابعاد خروج از بنگاهداری پرداخت ولی در مجموع روشهای تهاتر و واگذاری مدیریت شرکتهای دولتی الگوی بهینه و مطلوبتری است.
میدری بر ضرورت تدوین آییننامههای پوشش بیمه سکوها و تاکسیهای اینترنتی تاکید کرد و گفت: با اجرای این طرح ۶ الی ۷ میلیون نفر تحت پوشش بیمهای قرار میگیرند.
وی بر همافزایی و همپوشانی بخش درمان تأمین اجتماعی با وزارت بهداشت تاکید و اضافه کرد: این هماهنگی موجب افزایش بهرهوری و بهبود ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مردم میشود.
میدری با اشاره به گسترش تعاملات با کارفرمایان، تشکلهای اقتصادی و کارگران و نمایندگان مجلس افزود: بازرسیهای تأمین اجتماعی نباید به گونهای باشد که برای توسعه کسب و کارها مانع ایجاد کند که این امر با اصلاحات
ممکن میشود.
وی کارگران را شریک اصلی و صاحبان تأمین اجتماعی دانست و گفت: باید به جامعه کارگری بیشترین توجه شود زیرا این قشر بیشترین آسبیبپذیری را نسبت به حوادث و بیماریها دارند. ارائه مطلوب خدمات درمانی و پرداخت بیمه بیکاری در زمان درست میتواند از فقیر شدن جامعه کارگری جلوگیری کند.
دیدگاه تان را بنویسید