حدود ۳۰کارگر شاغل در گیت‌های اخذ عوارض آزادراه قزوین- رشت در محدوده امامزاده هاشم، با اجرای طرح الکترونیکی شدن اخذ عوارض بیکار شده و در بلاتکلیفی به سر می‌برند. این کارگران هفته گذشته در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی خود مقابل ساختمان استانداری گیلان تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، این افراد گفتند: نزدیک به ۳۰ نفر از کارگران گیت‌های اخذ عوارض آزادراه قزوین به رشت در محدوده امامزاده هاشم که سال‌ها تحت مسئولیت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و بانک تجارت مشغول کار بودیم، اخیرا با اجرای طرح الکترونیکی شدن اخذ عوارض آزادراهی بیکار شده و در بلاتکلیفی به سر می‌بریم.

یکی از این کارگران گفت: از سی‌ام مهر ماه سال جاری (۱۴۰۳) که طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها قزوین به رشت در محدوده امامزاده هاشم اجرایی شد، وضعیت شغلی ما به‌هم ریخت و نامه‌ عدم نیاز ما کارگران از آخرین روز مهر ماه زده شد.

او با بیان اینکه همکارانی که بیکار شدند به صورت میانگین ۱۵ سال سابقه کاری دارند و باید در مشاغلی دیگر به کار گرفته شوند، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۶ روز از این ماجرا می‌گذرد اما هنوز کارگران بیکار شده نتوانسته‌اند به کار سابق خود بازگردند. یکی دیگر از این کارگران با بیان اینکه شش روز است که سرگردان هستیم و هیچ مسئولی پاسخگوی وضعیت شغلی ما نیست، افزودند: تعدادی از همکاران طی چندروزی که اخراج شده‌اند در جست‌وجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌اند اما به دلیل شرایط سنی که دارند هیچ کاری برای آنها پیدا نمی‌شود.

طبق ادعای این کارگر، همه ۳۰ کارگر گیت‌های عوارضی آزاد راه قزورین به رشت در محدوده امامزاده هاشم، سال ۱۳۸۸ طی فراخوان استخدامی از بین ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی بعد از چندین مرحله گزینش جذب اداره حمل ونقل جاده‌ای و در نهایت شرکت آزادراه قزوین به رشت شده‌اند. کارگران بعد از ۱۵ سال کار امیدوار بودند مسئولان به وضعیت شغلی آنها رسیدگی کرده و آنها را سروسامان دهند نه اینکه تصمیم به اخراج بگیرند. این کارگران افزودند: در حال حاضر دغدغه اصلی ما اشتغال است ولی کاری برای انجام نداریم و به‌رغم حضور هر روزه‌ در محل کار، اقدامی برای رفع بیکاری‌ و بلاتکلیفی‌مان انجام نشده است.