رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: طی مصوبه قرار است 9بیست‌وهفتم حق بیمه تامین اجتماعی به حساب خزانه‌داری کل برود. این کار خلاف قانون الزام است.

به گزارش ایلنا، حسن صادقی گفت: اخیراً متوجه شدیم که «عارف» معاون اول رئیس‌جمهور، در قالب نامه‌ای اعلام کرده‌اند که 9بیست‌وهفتم پول درمان تامین اجتماعی به حساب خزانه‌داری کل برود و در آنجا در یک حساب جداگانه‌ نگهداری شود تا از محل آن، مطالبات درمانی افراد، داروخانه‌ها، دولت و سازمان‌ها و بیمه‌های تکمیلی و حتی هزینه درمان مستقیم (قانون الزام) پرداخت شود. این اقدام، کاملاً خلاف قانون و نص صریح ماده واحده قانون الزام است. طبق این قانون منابع درمانی تامین اجتماعی باید مستقل نگهداری شود تا برای درمان بیمه‌شدگان 

اختصاص یابد.

وی گفت: با نفس و اصل این موضوع هم مشکل داریم. این مانند آن است که ما دارایی‌های خود را به دولت واگذار کنیم و سپس با التماس از آنها پس بگیریم! هر کس این نامه یا توافق‌نامه را امضا کرده، باید بداند که این اقدام با مخالفت ما همراه خواهد بود.

صادقی گفت: تصور من این است که افرادی در پشت پرده، سیاست‌هایی را که قبلا در دولت روحانی موفق به پیشبرد آن نشدند را در رنگ و شکل و فرمولی دیگر پیگیری می‌کنند اما همان‌طور که قبلا اجازه ندادیم، امروز هم اجازه نخواهیم داد این سیاست‌ها به نتیجه برسد.