جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد صبح روز یکشنبه (۱۸ مهرماه) با تجمع مقابل نهاد ریاست‌جمهوری، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش ایلنا، این گروه از بازنشستگان که از استان تهران و چندین استان دیگر راهی ساختمان ریاست جمهوری در تهران شده بودند، خواهان پرداخت مطالبات و هزینه‌های جاری درمانی خود شده و می‌گویند: در حال حاضر اجرای بند یک صورتجلسه ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲ هیات مدیره نادیده گرفته شده و در زمینه خدمات بیمه درمان نیز با مشکل اساسی مواجه هستیم.

معترضان با بیان اینکه در زمینه بیمه خدمات درمان، اخیرا صندوق فولاد با اتمام قرارداد بیمه دانا با شرکت آتیه‌سازان حافظ قرارداد منعقد کرده که خدمات بیمه‌ای خوبی ارائه نمی‌دهد، گفتند که بازنشستگان فولاد مجبورند هزینه مازاد برای درمان بپردازند و به‌رغم این پرداخت، باز هم خدمات درمانی مناسبی دریافت نمی‌کنند.آنها با یادآوری اینکه در تجمع روز ۱۸ شهریور ماه بازنشستگان مقابل وزارت کار، مسئولان وعده پیگیری مشکلات را دادند، افزودند: در حال حاضر با گذشت حدودا یک ماه مشکلات درمانی برطرف نشده و در عین حال، تعداد مراکز درمانی و داروخانه‌ها نیز محدود است و در هنگام مراجعه یا می‌گویند که قرارداد ندارند یا ۱۰درصد فرانشیز طلب می‌کنند، در حالی‌که فرانشیز باید برای بازنشستگان فولاد صفر باشد.

به گفته یکی دیگر از بازنشستگان حاضر در تجمع، اگر با همان شیوه‌نامه قبلی عمل می‌شد، ما راضی هستیم و افزود: وقتی با مراکزی که لیست آن را منتشر کرده‌اند تماس می‌گیریم یا می‌گویند دو هفته سیستم بیمه دچار اشکال است یا قرارداد را فسخ کرده‌ایم یا قرارداد نداریم!

این بازنشستگان می‌گویند: تاکنون پاسخ درست و شفافی درباره مشکلاتمان به ما داده نشده و می‌خواهیم بگوییم هر چند در تجمع امروز با شماری از بازنشستگان مطالبه‌گر برخورد شد اما این مراجعات همچنان ادامه خواهد یافت.