رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: حادثه معدن طبس هنوز در دست بررسی است. سفت و سخت هم این موضوع را جلو می‌بریم و گزارش این حادثه هم این هفته کامل می‌شود. باید تاکید کنم نه تنها به ارائه گزارش بسنده نمی‌کنیم بلکه موضوع را از طریق دستگاه‌های و ارگان‌های مربوطه ازجمله دستگاه قضا پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، رضا علیزاده درباره اینکه پس از حادثه معدن طبس بحث ایمنی کارگران مطرح شد و اینکه چرا در این حوزه با ضعف‌هایی روبه‌رو هستیم که باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیر می‌شود، عنوان کرد: ایمنی در قانون نوشته شده و آیین‌نامه‌ها در این خصوص کامل است. در حدود ۴۰۰ بند قانون، آیین‌نامه و دستورالعمل در این زمینه داریم و مشکل در قانون نیست. مشکل در اجرای قانون است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن خاطرنشان کرد: متاسفانه بندهایی که در حوزه ایمنی معادن وجود دارد یا کلاً اجرا نمی‌شود یا درست اجرا نمی‌شود یا کامل اجرا نمی‌شود. وقتی هم یک اتفاق و حادثه‌ای رخ می‌دهد، همه دنبال این موضوع می‌افتند و به فکر اجرای بندها و آیین‌نامه‌ها می‌افتند و بعد کلا فراموش می‌کنند.

وی با بیان اینکه حادثه ناگواری که در طبس اتفاق افتاد محملی شده که فسار بیشتری به دستگاه‌ها بیاوریم، عنوان کرد: گزارش مجلس هم در این زمینه آماده می‌شود. دستگاه‌ها و کارگروه‌هایی را آماده و تشکیل داده‌ایم تا جایی‌که می‌توانیم این موضوع را جدی پیگیری کنیم چراکه جان مردم و کارگران برای ما از همه چیز مهم‌تر است.

علیزاده بیان کرد: تولیدکاران و معدن‌کاران هم حرف‌های خودشان را دارند، بعضی جاها هم آنها مشکلاتی را مطرح می‌کنند. اینها هم در جای خودش مورد تامل و قابل بررسی است ولی هیچ چیزی دلیل نمی‌شود ما با جان انسان‌ها بازی کنیم.

وی تاکید کرد: حتما حادثه معدن طبس در دست بررسی است، سفت و سخت هم این موضوع را جلو می‌بریم و گزارش این حادثه هم این هفته کامل می‌شود.

رئیس کمیسیون صنایع در پاسخ به این سوال که آیا این گزارش در صحن قرائت می‌شود، عنوان کرد: در صحن قرائت می‌شود. باید تاکید کنم نه تنها به ارائه گزارش بسنده نمی‌کنیم بلکه موضوع را از طریق دستگاه‌های و ارگان‌های مربوطه ازجمله دستگاه قضا پیگیری خواهیم کرد.