جمعی از کارگران شرکتی شاغل در معدن زغال‌سنگ طزره که تحت مسئولیت «شرکت زغال‌سنگ البرزشرقی» مشغول کارند، دیروز با تجمع مقابل ساختمان استانداری سمنان، خواستار پیگیری وضعیت مطالبات خود شدند.

به گزارش ایلنا، یکی از کارگران حاضر در این تجمع گفت: در روزهای گذشته و برای مشخص شدن وضعیت شغلی خود در محوطه معدن دست به اعتراض صنفی زدیم و در نتیجه بی‌تفاوتی مسئولان، تصمیم گرفتیم برای انتقال مشکلاتمان به مسئولان بالادستی، مقابل استانداری تجمع کنیم.

او با بیان اینکه موفق شدیم مشکلات خود را با برخی مسئولان استانداری در میان بگذاریم، افزود: حدودا هزار نفریم که به صورت شرکتی در معادن طزره مشغول هستیم و می‌خواهیم با حذف پیمانکار، وضعیت شغلی و معیشتی ما بهبود پیدا کند.

یکی دیگر از این کارگران با انتقاد از اینکه در نتیجه حضور پیمانکاران، هر ماه بخشی از مطالباتمان پرداخت نمی‌شود و این موضوع ما را در شرایط بد مالی قرار داده، گفت: سال‌هاست شمار زیادی کارگر تحت مسئولیت چند شرکت واسطه‌ای مشغول کار هستند، شرکت‌هایی که نظارت چندانی بر کار آنها نیست و امنیت شغلی، جانی و معیشتی کارگران را تامین نمی‌کنند.

او گفت: میزان دریافتی و ساعات کار کارگرانی که در کارگاه‌های دولتی کار می‌کنند به نسبت کارگران بخش خصوصی و نیروهایی که زیر نظر پیمانکاران هستند، بسیار متفاوت است لذا کارگران خواهان حذف پیمانکاران و بستن قرارداد مستقیم هستند چون پیمانکاران دستمزد ما را متناسب با قراردادهای خود با کارفرمایان معادن، پرداخت نمی‌کنند و سر و ته آن را می‌زنند.