نزدیک به ۳۰۰ کارگر معترض شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر صبح روز سه‌شنبه (۳ مهر) برای ششمین روز متوالی دست از کار کشیده و در محوطه محل کار خود تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، یکی از کارگران حاضر در این تجمع با بیان اینکه کارگران پیمانکاری در اعتراض به‌ عدم اجرای تبدیل وضعیت و اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی و نداشتن امنیت شغلی دست از کار کشیده‌اند، گفت: مسأله مهمتر، تبعیضی‌ست که در این مجموعه حاکم است. به عنوان نمونه «پترو کارت» که برای استفاده از مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی و رستوران به نیروهای قراردادی و رسمی به صورت یک ساله داده می‌شود به کارگران پیمانکاری تعلق نمی‌گیرد. پیش از این مبلغ کمی فقط برای رستوران تعلق می‌گرفت. این کارگر بیان کرد: در عین حال «پاداش بهره‌وری نفت» که طبق قانون باید از طرف شرکت نفت یکسان به حساب رسمی‌ها و پیمانکاری‌ها واریز شود یا به حساب ما کارگران پیمانکاری پرداخت نمی‌شود و اگر هم پرداخت شود، یک‌سوم مبلغ واریزی رسمی‌هاست. همچنین پرداخت مزایای رفاهی و مناسبتی کارگران پیمانکاری یک‌سوم مبلغ واریزی برای کارگران رسمی و قراردادی است که آن هم با تاخیر چندین ماهه پرداخت می‌شود.

این کارگر همچنین مدعی شد مشکل پرداخت بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی کارگران همچنان ادامه دارد و کارگران در وضعیت بد درمانی به سر می‌برند. او با بیان اینکه کارفرما از روز سه‌شنبه (۲۶ شهریور) که اعتراضات کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن تشدید شد، در کارخانه حضور فیزیکی ندارد، گفت: آنها حاضر نیستند به تعهدات خود در برابر کارگران عمل کنند.