‌ساعت 10 و 30 دقیقه دیروز حدود 100 نفر از کارکنان سازمان بهشت‌زهرا ازجمله غسال و غساله‌های این سازمان که مسئولیت شست‌وشوی اموات را برعهده دارند، در سالن عروجیان بهشت زهرا تجمع کردند به نحوی که تسنیم گزارش کرد که در این ساعات، شست‌وشوی اموات متوقف شد.

دلیل این تجمع، عدم ارائه تسهیلات رفاهی از سوی سازمان بهشت زهرا از زیرمجموعه‌های شهرداری تهران عنوان شده است. «جواد تاجیک» مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا به اکوایران گفت:‌ مبلغی به عنوان رفاهی تابستانی باید به کارکنان بهشت زهرا پرداخت می‌شد که مجوز پرداخت را از شهرداری گرفتیم و این مبلغ به کارکنان پرداخت می‌شود.

او تاکید کرد: خدمات‌رسانی به مردم متوقف نشده بود زیرا ما دو نوع کارمند در شهرداری داریم؛ کارکنان شرکتی و رسمی که این مبلغ به کارکنان شرکتی تعلق نمی‌گرفت و آنها مشغول خدمات‌رسانی بودند.

به گفته تاجیک، به گلایه‌های کارکنان رسیدگی شد و مشکل معترضان حل شد. سایت روابط‌عمومی شهرداری تهران هم در خبری نوشت که پس از اعتراض برخی از کارکنان سازمان بهشت زهرا، معاون عروجیان این سازمان در جمع کارکنان حاضر شد و کارکنان این مجموعه به بیان خواسته‌های خود پرداختند. معاون عروجیان سازمان بهشت زهرا نیز پس از استماع خواسته‌های کارکنان این مجموعه، دستورات لازم را جهت رفع مشکلات کارکنان صادر کرد.

به گفته سایت اطلاع‌رسانی شهرداری، روند انجام خدمات‌رسانی در مجموعه بهشت زهرا عادی بوده و اخبار منتشر شده در فضای مجازی تناسبی با روند خدمات‌دهی در این مجموعه ندارد.

این درحالی است که یکی از کارکنان قدیمی بهشت‌زهرا به اکو ایران گفت: سه روز بود که کارکنان قصد تجمع و اعتراض داشتند که هر بار وعده‌ای داده می‌شد اما وعده‌ها محقق نمی‌شد. این تجمع تنها اعتراض به عدم پرداخت رفاهیات تابستانه که مبلغ آن هم کاهش پیدا کرده بودند، نبود بلکه اعتراض به وعده‌های بیشمار مدیرعامل درخصوص رفاه کارکنان این سازمان بود که هیچ‌کدام محقق نشده است.

این کارمند قدیمی مدعی شد که تاجیک در مدتی که مدیریت این مجموعه را برعهده گرفته تاکنون در میان کارکنان عروجیان حاضر نشده و در این تجمع نیز نماینده خود را فرستاد.

به گفته او، در این تجمع حدود 100 کارمند ازجمله 50 غسال حضور داشتند و روند خدمات‌رسانی به مردم کند شد تا جایی‌که صدای اعتراض شهروندان هم بلند شد و آنها خواستار رسیدگی به مطالبات کارکنان بهشت زهرا شدند. یکی از مراجعه‌کنندگان به مجموعه عروجیان هم گفت: بخش پذیرش فعالیت‌های خود را متوقف کرده بود و باعث نارضایتی مردم شده بودند.

در همین زمینه «ناصر امانی» عضو شورای شهر تهران می‌گوید: ‌اعتراض کارکنان بهشت زهرا به اعضای شورا هم منعکس شده و پیام‌های زیادی از سوی کارکنان این سازمان برای ما ارسال شده است.

او یادآوری کرد: در روزهای نخست شورای ششم به شهرداری تاکید کردم که دو سازمان در شهرداری ماموریت‌های سخت و زیان‌آوری دارند و باید مسائل حقوقی و رفاهی آنها در اولویت قرار گیرد؛ نخست سازمان آتش‌نشانی و بعد بهشت زهرا. در این مدت سازمان بهشت زهرا موضوع مسکن یا ترمیم حقوق کارکنان را دنبال کرده اما رفاهیات کارکنان بهشت زهرا که فعالیت سخت آنها آسیب‌های جسمی و روانی زیادی هم دربردارد، در دستور کار قرار نگرفته بود و با وجود آن که در روزهای پایانی تابستان هستیم هنوز رفاهی تابستان پرداخت نشده و موضوع مسکن آنها هم رها شده است.

امانی تاکید کرد: اگر مشکلات معیشتی و رفاهی کارکنان حل نشود شورا ورود کرده و به شهرداری تذکر خواهد داد.