یک فعال صنفی بازنشستگان شوش می‌گوید: در هفته‌های اخیر به تمام مسئولان شهر ازجمله نماینده شوش در مجلس مراجعه کرده‌ایم چون متاسفانه شهرستان شوش با بیش از ۱۴۵هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی، هنوز بیمارستان ملکی ندارد.

فریدون نیکوفرد در گفت‌وگو با ایلنا گفت: شوش از ۱۸ سال پیش با دارا بودن ۱۳۲هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی حائز شرایط لازم برای تاسیس یک بیمارستان ملکی شد اما کارها خوب پیش نرفت. وی افزود: در آن زمان، امتیاز بیمارستان ملکی به شهرستان شوش داده شد، تابلوی بیمارستان را نصب کردند و کلنگ هم به زمین زده شده اما متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری مسئولان تامین اجتماعی شوش و نمایندگان این شهر در مجلس، زمین مورد نیاز به این بیمارستان اختصاص نیافت و تامین اجتماعی امتیاز این مرکز درمانی را لغو کرد.

نیکوفرد با تاکید بر اینکه «حدود ۴۰ تا ۵۰درصد جمعیت شوش تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند اما از بیمارستان ملکی خبری نیست»، اضافه کرد: چرا مسئولان شهر به مسأله‌ای با این سطح از اهمیت توجه نمی‌کنند.

او تصریح کرد: نامه‌ای که باید برای اختصاص مجدد امتیاز بیمارستان به مدیریت سازمان داده می‌شد، نزد هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و معاونت درمان تامین اجتماعی در تهران مانده است. مدت‌ها پیش امضا جمع کردیم و تامین اجتماعی شوش درخواست را به تهران فرستاد اما نامه امتیاز مجدد در سازمان تامین اجتماعی معطل مانده و به نظر می‌رسد در این زمینه سهل‌انگاری صورت گرفته است.

این بازنشسته در پایان تاکید کرد: برخورداری از مرکز درمانی ملکی، یک حق طبیعی مستمری‌بگیران و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و سلب این حق از بیش از ۱۴۵هزار نفر هیچ توجیهی ندارد. امیدواریم به زودی امتیاز تاسیس بیمارستان تامین اجتماعی را به این شهر کارگری بدهند و بیمه‌شدگان بتوانند از خدمات درمانی رایگان براساس قانون بهره‌مند شوند.