پس از گذشت حدود دو ماه از تعلیق از کار دو کارگر ارکان ثالث شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی ماهشهر در استان خوزستان، این کارگران برای بازگشت به کار خود بلاتکلیف هستند.

به گزارش ایلنا، اول تیر ماه سال جاری دو نفر از کارگران ارکان ثالث شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی ماهشهر واقع در استان خوزستان به دلیل پیگیری مطالبات خود توسط کارفرما تعلیق شدند.

در همین زمینه یک کارگر گفت: نسبت به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل، دستمزد حداقلی و اضافه‌کار، مسکوت ماندن برخی مزایا و حذف برخی دیگر بارها اعتراض کردیم تا به حق و حقوق خود برسیم. چند بار اعتراض کردیم که در نتیجه آن کارفرما اقدام به تعلیق از کار دو نفر از همکارانمان کرد. این کارگر با بیان اینکه کارفرما با این استدلال که این دو کارگر اعتراضات را هدایت می‌کنند، از ورود آنها به محل کارشان ممانعت کرد، گفت: سوابق کاری این دو کارگر ۲۰ تا ۲۱سال است و هر دو نگران وضعیت شغلی و معیشتی خود هستند. وی افزود: دو کارگری که برای حضور در محل کار خود محدود شده‌اند «محسن علیزاده» در واحد حراست و «عادی حمیدی » در واحد تعمیرات شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر مشغول کارند که هر ماه حقوق و بیمه آنها به صورت حداقلی پرداخت می‌شود. وی گفت: به‌رغم اینکه این دو همکار تعلیقی در پیگیری مطالبات خود به اداره کار منطقه ویژه ماهشهر شکایت کرده‌اند اما از قرار معلوم رسیدگی به پرونده آنها به کندی صورت می‌گیرد. این کارگر افزود: در حال حاضر رئیس اسبق اداره کار منطقه ویژه ماهشهر، معاون مدیرعامل شرکت پایانه و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر است و به نظر می‌رسد این موضوع در روند رسیدگی به پرونده این دو کارگر بی‌تاثیر نباشد. طبق ادعای این کارگر شرکت پایانه و مخازن بندر ماهشهر، همه کارگران این واحد در اعتراضات دو ماه گذشته نقش داشته‌اند و اگر کارفرما قصد اخراج یا تعلیق دارد باید همه کارگران را اخراج یا تعلیق از کار کند.