همزمان با ماماها و پرستاران مشهدی، پرستاران همدان نیز روز گذشته در اعتراض به شرایط شغلی خود تجمع کردند. به گزارش ایلنا، این پرستاران به عدم اجرای صحیح قانون تعرفه‌گذاری، اجرایی نشدن فوق‌العاده خاص و اضافه‌کار اجباری با حق‌الزحمه ناچیز معترضند.

در عین حال، ماماهای مشهد نیز دست از کار کشیدند و به پرستاران معترض در این شهر پیوستند. دیروز پرستاران در چندمین روز از اعتراضات در چندین بیمارستان مشهد تجمع صنفی ترتیب دادند.

همچنین از عصر روز دوشنبه، تعدادی از پرستاران فوریت‌های پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به اعتراض پرستاران پیوسته‌اند. این نیروها در بیانیه‌ای در ارتباط با مطالبات خود به مواردی ازجمله اجرای صحیح قانون تعرفه‌گذاری برای پرستاران پیش‌بیمارستانی با ثبت اقدامات به نام خودشان، افزایش پایه حقوقی به نسبت خط فقر و تورم سالیانه با افزایش ضریب فوق‌العاده خاص و درج در احکام کارگزینی و ابلاغ فوری افزایش امتیاز سختی شرایط کار از ۱۵۰۰ به ۳۰۰۰ امتیاز و اجرای کامل قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، اشاره کردند. طبق این گزارش، اعتراض پرستاران دو هفته پیش در شیراز و کرج آغاز شد و به شهرهای دیگر رسید. پرستاران مـعـتــقــدنـد مسئولان وزارت بهداشت باید پاسخگو باشند و مطالبات قانونی کادر درمان را برآورده کنند.