وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مصداق حال خوب در جامعه این است که هیچ کارخانه و بنگاهی تعطیل نشود، از ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در سه سال دولت سیزدهم خبر داد و گفت: طی این مدت بیش از ۲.۵ میلیون نفر بیمه‌شده اجباری به جمعیت شاغلین افزوده شده است.

به گزارش ایسنا، صولت مرتضوی در همایش توانمندسازی و توسعه سازمان‌های کارگری و کارفرمایی گفت: 2.5 میلیون شغل ایجاد کردیم و از این تعداد تنها کل اشتغال ناقص که چند ساعت در هفته می‌شود کمتر از ۶درصد کل اشتغال کشور است. براساس گزارش تامین اجتماعی هم طی این مدت ۲ میلیون و ۷۰۰هزار نفر بیمه‌شده اجباری جدید در تامین اجتماعی داشتیم. وی از احیای حدود ۱۰هزار کارخانه تعطیل و نیمه‌فعال در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با احیای بنگاه‌های اقتصادی و بازگشت آنها به چرخه تولید بسیاری از کارگران به خطوط تولید برگشتند.

مرتضوی تصریح کرد: تاکید رئیسی این بود که هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود و اگر طی گزارشی اعلام می‌شد واحدی دارای مشکل است بر پیگیری آن تاکید و اعلام می‌کرد که مشکل از سوی کارفرماست یا بانک و اگر از سوی کارفرما بود تاکید داشت که فرد اهلیت‌دار مسئولیت آن را برعهده گیرد.

وزیر کار در پایان با بیان اینکه اهتمام دولت سیزدهم تحقق و اجرای عدالت اجتماعی برای کارگران و حفظ امنیت شغلی بود، ابراز امیدواری کرد که اجرای عدالت اجتماعی در دولت چهاردهم هم تداوم داشته باشد.