بی‌تردید یکی از مهم‌ترین، حساس‌ترین و البته اقتصادی‌ترین وزارتخانه‌های دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. از این‌رو، مسعود پزشکیان پس از مشورت‌های متعدد از کارشناسان، به نام احمد میدری رسید. «میدری» سال‌ها به عنوان معاون وزیر در این وزارتخانه فعال بود و از طرفی، سابقه نمایندگی در مجلس ششم را هم در کارنامه دارد.

در همین رابطه «مصطفی پوردهقان» نماینده اردکان در مجلس به اقتصاد۲۴ گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دربرگیرنده سه حوزه تخصصی است و حقیقتاً کار در آن وزارتخانه بسیار سخت و حساس است و مردم هم انتظارات زیادی در این راستا از دولت و وزیر مربوطه دارند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری مهم و حساسی در زیرمجموعه وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که اگر آن شرکت‌ها به رسالت واقعی خود عمل کنند، شرایط کار، درآمد، اشتغال و اقتصاد مملکت، روندی خوبی به خود خواهد گرفت و از این‌رو کنترل این مجموعه‌ها و نظارت بر کارشان، بسیار حیاتی است و نباید روندی دنبال شود که این بنگاه‌های اقتصادی، زیان‌ده شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: باید از سرمایه‌گذاری و تولید حمایت جدی داشت و این دو موضوع، بخشی زیادی از آن به وزارت کار برمی‌گردد. از طرفی، نظم و نسق دادن به یارانه‌ها هم که موضوعی مهم و همه‌گیر است جزو کار‌های مهمی است که وزیر کار در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در آن، 

دخیل است.

پوردهقان یادآور شد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واقع سه تا وزارتخانه است و ماموریت‌های بسیار بزرگی دارد و نیاز به یک فرد باتجربه، باسواد، متخصص و پای کار دارد. به باور من، میدری این ویژگی‌ها را دارد و وی را جزو اندیشمندان حوزه اقتصادی می‌دانم که سطح سواد علمی وی، ثابت شده است.

وی افزود: میدری در حوزه تجربی، کارنامه قابل دفاعی دارد. برنامه‌های وی، برنامه‌های عملیاتی است یعنی به گونه‌ای نیست که صرفاً به یک‌سری مسائل کلیشه‌ای توجه کند. حتماً با حضور میدری، تغییر و تحولات بسیار خوبی در این حوزه اتفاق می‌افتد. البته تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ باشد و در صورت هماهنگی آنها شاهد تغییرات مثبتی خواهیم بود.

نماینده اردکان در پایان گفت: موضوع اول در این وزارتخانه، ساماندهی شرکت‌های سرمایه‌گذاری است. یکی از بحث‌هایی که همه نماینده‌ها دارند این است که ساماندهی در این حوزه به جد اتفاق بیفتد. در حوزه رفاه و تامین اجتماعی نیز میدری برنامه‌های خوبی ارائه داده چون اجرای آن برنامه‌ها می‌تواند اصلاح نظام توزیع یارانه‌ای را در کشور رقم بزند. در نهایت و در یک کلام باید بگویم میدری گزینه بسیار مناسبی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.