احمد توکلی که خود در اوایل انقلاب وزیر کار بوده در آستانه رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی پزشکیان، درباره وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: میدری در زمره اقتصاددانانی است که دغدغه عدالت اجتماعی دارند.

به گزارش الف، احمد توکلی در پیامی خطاب به نمایندگان مجلس نوشت: در این سال‌هایی که احمد میدری را می‌شناسم چند ویژگی برجسته در وی دیدم. نخست، گرایش عدالتخواهانه وی است. میدری در زمره اقتصاددانانی است که دغدغه عدالت اجتماعی دارند. وی در ادامه افزود: ویژگی دیگر وی، دانش گسترده در اقتصاد است که فراتر از اعداد و مدل‌های اقتصادی، فهمی عمیق از واقعیات اقتصادی دارد و این سبب مصون ماندن وی در برابر توصیه‌های انحرافی سیاست تعدیل است. از همه مهم‌تر اینکه وی درباره مسأله رفاه اجتماعی که پدیده‌ای بین‌رشته‌ای است، صاحب‌نظر است.

توکلی با بیان اینکه «اهل تعامل و اهل گفت‌وگو بودن ویژگی دیگر میدری است»، ادامه داد: با اینکه خط سیاسی بنده و وی یکی نبود بارها و بارها درباره موضوعات مختلف گفت‌وگو و تعامل بسیار مناسبی از وی دیدم. این روحیه گفت‌وگو موجب بی‌تعصبی او نسبت به بعضی اشتباهات گذشته بوده است. ویژگی دیگر وی، تجربه کار در وزارت کار و رفاه با عملکرد بسیار خوب است. فقط کافی است نگاهی به پایگاه جامع رفاه ایرانیان بیندازیم تا یکی از دستاوردهای حضور وی در این وزارتخانه را ملاحظه کنیم.

این نماینده پیشین مجلس در پایان نوشت: امیدوارم نمایندگان مجلس به میدری که به نظرم شایسته‌ترین فرد برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اعتماد کنند. البته نمایندگان عنایت دارند که نجات مردم از مشکلات کمرشکن معیشتی و اقتصاد ملی از معضلات پیچیده کشور و شرط نخستش اصلاح استراتژی از اقتصاد نئولیبرالی رشدمحور 40 ساله اخیر به رشد عدالت‌محور است؛ وظیفه‌ای که برعهده رئیس جمهور و کابینه است نه تنها یک وزیر.