یک استاد اقتصاد که در سوابق کاری خود، معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت چهاردهم به مجلس معرفی شد.

به گزارش توسعه ایرانی، صبح دیروز و در نامه «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور، احمد میدری به عنوان وزیر پیشنهادی کار دولت چهاردهم معرفی شد. میدری متولد ۱۳۴۲ در آبادان و اقتصاددان است. از سوابق کاری او می‌توان به معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد.

میدری به لحاظ آکادمیک، دارای مدرک دکترای تخصصی اقتصاد و کارشناسی ارشد توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی از دانشگاه تهران است و سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه شهید چمران اهواز را نیز دارد. میدری در جریان رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری 1403، به عنوان مشاور اقتصادی پزشکیان در میزگرد تخصصی حوزه اقتصاد شرکت کرده بود. همراهی توامان او و عبده تبریزی به عنوان مشاور اقتصادی در آن برنامه حرف و حدیث‌هایی را هم به همراه داشت. میدری در این میزگرد آموزش و بهداشت را به عنوان دو کالای عمومی معرفی کرد که باید خارج از نظام بازار در اختیار شهروندان قرار گیرد. این اقتصاددان بازسازی اقتصادی براساس عدالت اجتماعی را ایده اصلی پزشکیان دانست.

او در سال ۱۳۸۲، دوره کوتاه‌مدت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سازمان ملل را نیز طی کرده است. معاون وزیر کار از ۴ مهر ۱۳۹۲، نماینده مجلس در دوره ششم، مشاور قائم مقام وزیر اقتصاد (از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴)، عضو هیأت مدیره بیمه دانا (از خرداد ۱۳۸۴ تا تیر ۱۳۸۶) و عضو ناظر شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان در دوره نمایندگی ازجمله سوابق کاری میدری است.

میدری همچنین به عنوان نویسنده فعالیت می‌کند و دارای چند جلد کتاب و مقالات و پژوهش‌های متعددی در زمینه‌های اقتصاد رفاه، توسعه، فقر و نابرابری است.

گفته می‌شود که جهت‌گیری پژوهشی و تحقیقاتی او به سمت اقتصاد نهادگرا است و به این دلیل برخی از تجویزهای اقتصاددانان آزاد را رد می‌کند. در صورت تایید شدن توسط نمایندگان مجلس، او جانشین «صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم می‌شود.