شماری از کارگران شرکت گلف‌اجنسی ایران، شنبه شب و صبح روز یکشنبه (۱۴ مرداد ماه) در اعتراض به محقق نشدن وعده‌های داده شده درباره مطالباتشان تجمع کردند. آنها مدعی‌اند برخلاف وعده‌ای که مدیران شرکت به آنها داده بودند، هنوز معوقات مزدی تیر ماه آنها پرداخت نشده است.

به گزارش ایلنا، یکی از این کارگران گفت: طی یک ماه گذشته سه بار اعتراض صنفی داشتیم. در دهم مرداد ماه، مدیران و مسئولان قول دادند مطالباتمان را پرداخت می‌کنند که هنوز عملی نشده است.

او تاکید کرد: بخش اصلی مشکلات به تاخیر افتادن حقوق ما کارگران، اختلافات مدیریتی است. حدود یک ماه پیش مدیریت این مجموعه بعد از گذشت حدود ۵ سال درحالی برکنار شده که از قرار معلوم هنوز اسناد و مدارک تحویل خود را مدیر جدید ارائه نکرده به همین دلیل امکان پرداخت حقوق کارگران فراهم نمی‌شود.

یکی دیگر از کارگران در انتقاد به بی‌توجهی در پرداخت اضافه‌کاری به کارگران گفت: ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور هر سال کارفرما به بهانه شروع فصل گرما اقدام به کم کردن اضافه‌کاری‌های کارگران می‌کند و با حداقل حقوق دریافتی، معیشت کارگران تامین نمی‌شود.

وی درباره شرایط سخت کار برای کارگران حمل و تخلیه بار در گرمای تابستان افزود: هوای این منطقه از شروع فصل تابستان شرجی و دما در این منطقه به شدت بالا می‌رود. در این روزها رطوبت هوا بیش از ۹۰ درجه و دمای هوا بالای ۵۰ درجه بوده و به‌رغم اینکه دولت برای کارمندان مناطق گرمسیر در برخی روزها را تعطیل اعلام می‌کند، ما کارگران تخلیه بار سر کار هستیم و تصمیمی برای ما اتخاذ نمی‌شود.

این کارگر با بیان اینکه حمل و تخلیه بار یکی از دشوارترین مشاغل ممکن است که کارگران آن از ساده‌ترین امکانات و حداقلی‌ترین مزایای مزدی محروم مانده‌اند، در پایان افزود: ما به پرداخت به موقع حقوق و اضافه‌کاری نیاز داریم و بدون آنها زندگی‌مان 

لنگ است.