رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر لزوم احیای کارخانه‌های راکد ابراز امیدواری کرد که در دولت چهاردهم، جلوی واگذاری‌های بی‌اساس کارخانه‌ها به افراد فاقد اهلیت و صلاحیت گرفته‌ شود و حقوق و دستمزد به شکلی تعیین شود که نیروی کار در کارگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی بماند و سراغ کارهای غیرمولد نرود.

فتح‌الله بیات در گفت‌وگو با ایسنا‌ در بیان مطالبات کارگران از دولت چهاردهم گفت: اگر در دولت سیزدهم، نرخ بیکاری به پایین‌ترین رقم رسیده باید تلاش شود که در دولت چهاردهم و با سیاست‌گذاری اصولی، کاهش بیکاری تداوم یابد و بازار کار رها نشود. وی تاکید کرد: دولت چهاردهم باید جلوی قیمت‌گذاری‌های ناچیز روی کارخانه‌هایی که با رانت و واسطه واگذار و به ثمن بخس فروخته می‌شوند را بگیرد و مانع از بیکار شدن کارگران و بسته شدن کارخانه‌ها شود.

این فعال کارگری در عین با اشاره به نیاز شهرک‌های صنعتی به نیروی کار گفت: در حال حاضر بخشی از شهرک‌های صنعتی با مشکل کمبود نیروی کار مواجهند و با کمتر از ظرفیت و توان واقعی خود فعالیت می‌کنند. دلیلش این است که حقوق و دستمزد کافی به کارگران داده نمی‌شود و متاسفانه نیروهای آماده به کار و جوان به دلیل عدم پرداخت دستمزد مکفی به سراغ کارهای سرپایی و خدماتی می‌روند. بیات گفت: انگیزه کار مهم است و دستمزد به کارگر انگیزه کار می‌دهد لذا کمترین انتظار این است که حقوق و دستمزد به شکلی تعیین شود که نیروی کار در کارگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی بماند و سراغ کارهای غیرمولد و کاذب نرود.