دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین می‌گوید: طرح مشکلات معیشت کارگران و بازنشستگان در جلسه با رئیس‌جمهور یکی از موضوعات مهم بود. از ایشان خواستیم که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را پیگیری کند و اجازه ندهد تبعیض بین بازنشستگان صندوق‌های دولتی و بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی ادامه‌دار باشد.

به گزارش ایلنا، عیدعلی کریمی در رابطه با جلسه برخی از نمایندگان کارگری با رئیس‌جمهور منتخب گفت: در این جلسه از رئیس‌جمهور خواستیم که نرخ واقعی تورم را در سفره‌های کارگران ببیند. ما در ماده ۴۱ قانون کار علاوه بر نرخ تورم، مولفه سبد معیشت هم داریم و این مولفه بیشتر از نرخ تورم می‌تواند پاسخگوی نیازهای اساسی کارگران باشد. از وی خواستیم به نرخ‌های تورمی که روی کاغذ نوشته می‌شود توجه نکند و وزیری انتخاب کند که برای تعیین دستمزد به سفره کارگران توجه کند.

این فعال کارگری گفت: پیش از انتخابات ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی واریز شد و در حالی‌که باید بعد از پرداخت مابه‌التفاوت، متناسب‌سازی ادامه پیدا می‌کرد و هر ماه به حساب بازنشستگان واریز می‌شد اما بازنشستگان تأمین اجتماعی حقوق تیرماه خود را بدون دریافت مبلغ متناسب‌سازی گرفتند.

وی با اشاره به ادعای پرداخت بدهی‌ها از سوی دولت به تأمین اجتماعی گفت: اگر این بدهی پرداخت شده برای اجرای قانون متناسب‌سازی چه مشکلی وجود دارد؟ این تأخیر ۴ الی ۵ روزه در پرداخت دستمزد بازنشستگان برای چیست؟ اگر سازمان بدهی خود را گرفته چرا در پرداخت به موقع دستمزد بازنشستگان مشکل دارد؟

کریمی بیان کرد: در جلسه با رئیس‌جمهور اشاره کردیم که سیاست‌هایی از قبیل فرزندآوری و جوان‌سازی جمعیت را نمی‌شود با حرف و قوانین روی کاغذ پیگیری کرد. وقتی دستمزد کارگران حتی نمی‌تواند حداقل هزینه‌های زندگی فردی یک جوان را تأمین کند، چگونه انتظار داریم جوانان تشکیل خانواده بدهند و به فکر فرزندآوری باشند. باید برای سیاست‌هایی که روی کاغذ می‌نویسند برنامه عملی داشته باشند.