جمعی از بازنشستگان شرکت ذوب‌آهن روز گذشته مقابل ساختمان استانداری اصفهان تجمع کرده و خواستار رفع مشکلات بیمه‌ای و درمان خود شدند.

به گزارش ایلنا، این بازنشستگان با تاکید بر اینکه اخیرا خدمات بیمه‌ای و درمان آنها با مشکلاتی روبه‌رو شده، گفتند: در حالی هزینه‌های درمان افزایش یافته و از خدمات درمان خود رضایت نداریم که براساس آیین‌نامه باید صفر تا صد خدمات درمانی در تمام بخش‌ها (به جز زیبایی و هزینه‌های درمان خودکشی) رایگان و از طریق بیمه پایه ارائه شود. به گفته یکی از این بازنشستگان، در حال حاضر شرایط به‌گونه‌ای پیش رفته که اخیرا بیمه تکمیلی طرف قرارداد با مشکلاتی روبه‌رو شده و بازنشستگان فولاد مجبورند هزینه مازاد برای درمان بپردازند و به‌رغم این پرداخت، باز هم خدمات درمانی مناسبی دریافت نمی‌کنند.

طبق اظهارت وی، بیمه تکمیلی مساله بسیار مهمی برای بازنشستگان است. او تاکید کرد: نباید به هر دلیلی، یک بازنشسته حداقل‌بگیر یا خانواده او از دریافت خدمات بیمه تکمیلی محروم شود. بازنشستگان و همسرانشان عموماً درگیر بیماری‌های زمان کهولت هستند و نیاز به بستری دارند. بیمه تکمیلی نباشد با مستمری ناچیز نمی‌توانند هزینه‌های درمان را بپردازند.

این کارگر بازنشسته ذوب‌آهن در پایان تاکید می‌کند: مسئولان مربوطه باید با جدیت به این موضوع رسیدگی کنند تا بعد از این شاهد اخلال در روند دریافت خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان نباشیم. باید پاسخ بدهند چون یک بازنشسته پیشاپیش در زمان اشتغال به کار، هزینه‌های درمان خود را برای دوران بازنشستگی پرداخت کرده است.