با وجود خروج اجساد دو نفر از معدنچیان، کار آواربرداری از معدن شن ماسه شماره ۵ شازند برای پیدا کردن دو مفقودی دیگر همچنان در حال انجام است. برخی کارشناسان امدادرسانی احتمال می‌دهند ریزش سنگ‌های عظیم‌الجثه، محل قرار گرفتن پیکرها را جابه‌جا کرده باشد. به گزارش ایلنا، با گذشته دو هفته از حادثه معدن شازند هنوز خبری از اجساد دو کارگر باقیمانده در زیر آوار نیست. در این بین، ریزش دوباره معدن شن ماسه شماره ۵ شازند در دومین روز از حادثه و حجم زیاد آوار سنگ که بیش از یک میلیون ۷۰۰هزار تن برآورد می‌شود، کار آواربرداری را دشوار کرده اما هم اکنون کارگران معدن شازند و کارگرانی که از دیگر معادن اطراف آمده‌اند در حال کمک به امدادگران هستند.

در همین زمینه یک کارگر حاضر در صحنه عملیات جست‌جو با تاکید بر اینکه وجود یک نظام واحد و کامل در بحث ایمنی از بسیاری از حوادث کار پیشگیری می‌کند، افزود: قطع یقین تا اتمام کارشناسی حادثه نمی‌توان در خصوص علت وقوع آن اظهارنظر قطعی کرد اما بدون شک اگر در معدن شن و ماسه شازند شرایط اصول ایمنی مهیا بود، این حادثه اتفاق نمی‌افتاد.

به گفته وی، تلاش برای پیدا کردن ۲ فرد مفقود شده در معدن تا رسیدن به نتیجه ادامه دارد. روز جمعه (هشتم تیر ماه) هم «هوشنگ هادیانپور» نماینده شازند در مجلس پس از دو هفته از محل حادثه در معدن شازند بازدید کرد.