۱۶ کارگر بازنشسته شهرداری شوش، خواستار مشخص شدن وضعیت مطالبات بازنشستگی خود و زمان پرداخت آن شدند.

به گزارش ایلنا، خواسته اصلی این ۱۶ کارگر که از بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۱ از شهرداری شوش بازنشسته شده‌اند، دریافت مطالبات سنواتی و مزدی است و این موضوع را در پیگیری‌های مکرر از مسئولان استانداری و فرمانداری مطرح کرده‌اند.

به گفته یکی از این کارگران بازنشسته، احکام بازنشستگی ۱۶ نفر از این افراد با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱صادر شده و رقم حق سنوات پایان خدمت با توجه به میزان سوابق کاری از ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان متغیر است اما تا این لحظه شهرداری با آنها تسویه‌حساب نکرده است.

این کارگر افزود: طی این مدت نامه‌نگاری‌هایی خطاب به استاندار خوزستان و فرماندار شهرستان شوش برای پیگیری مطالباتمان انجام داده و آنها تاکید به پرداخت مطالباتمان کرده‌اند اما متاسفانه مدیران شهری اعتنایی به پرداخت مطالباتمان نمی‌کنند. اخیرا نیز یکی از اعضای شورای شهر، طلب کارگران بازنشسته از شهرداری را انکار کرده است.

او افزود: مهر ماه سال ۱۴۰۲ که تعدادی از همکاران برای وصول مطالبات بازنشستگی خود به مراجع قانونی از شهرداری شوش طرح شکایت کرده بودند، با پیشنهاد شهرداری شکایت خود را برای وصول مطالباتشان پس گرفتند ولی با این حال همچنان خبری از پرداخت طلب‌ها نیست.

او گفت: همه امید ما کارگران بازنشسته بعد از سال‌ها خدمت دلسوزانه، پیگیری قاطعانه مسئولانی است که بارها به صورت جداگانه برایشان نامه نوشته‌ایم تا مطالباتمان بعد از گذشت حدودا یک سال و چند ماه پرداخت شود.