کارخانه فولاد ازنا در سال ۸۱ کلنگ‌زنی شده و سال ۸۴ رسما فعالیت خود را آغاز کرد، ولی از همان بدو آغاز به کار، با مشکل روبه‌رو شد به‌گونه‌ای که هر چند سال یک بار تعطیل می‌شود. در حال حاضر این واحد تولیدی هیچ فعالیتی ندارد ولی کارگران مشغول احیا و بازسازی آن هستند.

به گزارش ایلنا، یکی از کارگران این کارخانه با بیان اینکه برخی مسئولان استانی اعلام کرده‌اند به زودی فعالیت کارخانه با تغییر مالکیت از سر گرفته می‌شود، گفت: قرار بود این کارخانه در سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی شود اما از قرار معلوم مشکل اصلی آن مسائل حقوقی و گرفتاری‌های مالک کارخانه است و تا برطرف نشدن آنها، فعالیت کارخانه از سر گرفته نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شماری از کارگران، سال‌هاست مشغول بازسازی و آماده‌سازی خطوط تولیدی این واحد صنعتی هستند، افزود: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه کارگران جدا از بحث تولید، رفع مشکلاتی است که مانع فعالیت کارخانه شده است. امیدواریم با مساعدت مسئولان ازجمله نهاد قضایی این موضوع به نحوی مرتفع شود.

به گفته وی، کارخانه فولاد ازنا در حالی از سال ۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده که آن زمان پیش‌بینی شده بود سالانه با یک میلیون و ۲۰۰هزار تن محصول در فاز یک و یک میلیون و ۹۰۰هزار تن در فاز دوم آن، زمینه اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شود.

او گفت: این کارخانه از بدو تاسیس چندین بار تعطیل اعلام شده و در این میان، دو بار تعطیلی طولانی‌‎مدت داشته‌ایم که هر دو بار کارخانه با حمایت دولت و دریافت تسهیلات بانکی مجددا به چرخه تولید بازگشته است.

این کارگر گفت: تعیین تکلیف مجتمع فولاد و ذوب‌آهن ازنا جزو مصوبات سفر ۱۴۰۰ رئیس جمهور به استان بود که از سوی مسئولان گفته می‌شود در صورت عدم تمکین مالک کارخانه با حکم قضایی تغییر می‌کند.

او با بیان اینکه کارگران فولاد ازنا خواهان بازگشایی دوباره محل کار خود هستند، با تاکید بر اینکه امید کارگران به اقدام قوه قضاییه است، تصریح کرد: با توجه به شرایط بد اشتغال در شهرستان ازنا و اینکه شرکت فولاد تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۵۰۰ کارگر به‌صورت مستقیم است، از مسئولان درخواست داریم برای از سرگیری فعالیت این کارخانه و احیای آن، هرچه سریعتر چاره‌اندیشی کنند.