حدود ۸۰ کارگر مجموعه شهرداری سی‌سخت واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، به دلیل آنچه از سوی کارفرما «کمبود منابع مالی» عنوان می‌شود، از سال ۹۹ تا هم اکنون حدودا ۲۱ ماه مزد معوقه طلبکارند.

به گزارش ایلنا، یکی از این کارگران در تشریح مطالبات معوقه خود و همکارانش افزود: با تغییر چندین شهردار در شهر سی‌سخت، هیچ‌کدام از آنها مسئولیت پرداخت طلب مزدی تسویه نشده کارگران را در زمان مدیریت شهردار قبلی برعهده نمی‌گیرند و بدین ترتیب ما کارگران از سال ۹۹ تاکنون حدود ۲۱ ماه حقوق معوقه طلبکاریم.

او با بیان اینکه در سال جاری، کارگران فقط بخش کمی از مطالبات فروردین ماه خود را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌اند و در عین حال حقوق بهمن و اسفند و عیدی سال ۱۴۰۲ هنوز پرداخت نشده، گفت: باید برای دریافت معوقات مزدی خود دوندگی کنیم. شهردار جدید سی‌سخت که تقریبا یک ماه پیش روی کار آمده، ادعا می‌کند بودجه ندارد و نهادهای بالادستی نیز نظارتی بر اوضاع ندارند و به فکر پرداخت مطالبات مزدی کارگران نیستند.

این کارگر با بیان اینکه سخت‌ترین کار را انجام می‌دهیم و کار ما برای حفظ آرامش و نظافت شهرها بسیار مهم است، افزودند: باید شوراهای شهر و مقامات استانی با نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها به فکر کارگران باشند و بودجه خاص برای پرداخت مطالبات مزدی آنها اختصاص دهند.

او با بیان این مطلب که مهمترین عامل تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری، مربوط به نبود منابع درآمدی در شهرداری است، افزود: در حال حاضر بودجه ماهانه شهرداری سی‌سخت بسیار ناچیز است که این مبلغ حتی هزینه‌های جاری شهرداری را پوشش نمی‌دهد.

یکی دیگر از این کارگران هم گفت: گرفتاری‌های امروز شهرداری، مربوط به عملکرد شهرداران سابق است. همزمان شورای شهر نیز هیچ نظارتی بر کار شهرداری نداشته است.

او درباره مطالبات بیمه‌ای این کارگران نیز گفت: علاوه بر همه مشکلاتی که در زمینه دریافت حقوق با آن مواجهیم، حدود ۷ ماه دیرکرد در زمینه پرداخت حق بیمه‌ها نیز ما را دچار مشکل کرده و امکان خدمات بازنشستگی را از چندین سال پیش از برخی همکاران گرفته است.

این کارگر شهرداری سی‌سخت با بیان اینکه در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد، کار و زندگی می‌کنیم و توقع داریم مسئولان بیش از اینها به مساله معیشت و پرداخت دستمزد ما کارگران مناطق محروم رسیدگی کنند، گفتند: چندین سال است به جای چاره‌اندیشی اساسی برای جبران هزینه‌ها، مرتبا شهردار تغییر می‌دهند. با این حال از عملکرد شهردار قبلی به نسبت بقیه رضایت بیشتری داشتیم.

وی تاکید کرد: ثبات مدیریت و انتخاب یک شهردار خوب تنها یکی از عوامل مهم موفقیت مدیریت شهری است. گاهی دیده می‌شود که برخی شهرداران انتخابی از تخصص لازم برخوردارند اما چون مدیر خوبی نیستند و به علت اینکه نمی‌توانند از همه ظرفیت‌های انسانی و مادی شهرداری به نحو مطلوب بهره ببرند، شهرداری را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کنند.