شماری از کارگران شاغل در معدن کرومیت آسمینون کرمان مخالفت خود را با واگذاری دوباره این واحد معدنی به پیمانکار سابق اعلام کردند.

یکی از این کارگران به ایلنا گفت: اخیرا شائبه واگذاری مسئولیت معدن کرومیت آسمینون کرمان به کارفرمای سابق قوت گرفته و کارگران نگرانی خود را نسبت به آینده شغلی و دریافت مطالبات معوقه خود اعلام کرده‌اند.

او افزود: معدن چندین سال تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری فعالیت داشت و به دلیل نقض تعهدات، خرداد ماه سال ۱۴۰۱ با حدود هزار و ۳۰۰ کارگر تعطیل شد و در نهایت بعد از چندین ماه چالش کارگری این واحد معدنی با خلع ید بهره‌بردار قبلی به یک کارفرمای بخش خصوصی دیگر واگذار شد.

وی با بیان اینکه کارگران این معدن خواهان وصول مطالبات معوقه خود، بالا بردن دستمزدهایشان و بهبود وضعیت شغلی‌شان بودند، گفت: خوشبختانه از عملکرد پیمانکار جدید رضایت داریم و نگرانیم با بازگشت کارفرمای قبلی وضعیت شغلی و معیشتی ما به سال‌های قبل بازگردد. حال که شرایط شغلی و معیشتی کارگران با حضور پیمانکار جدید بهبود پیدا کرده چرا با شرایط تغییر مجدد پیمانکار می‌خواهند لطمات زیادی به کارگران شاغل 

این معدن بزنند.

وی تصریح کرد: طی چند ماه گذشته به‌رغم همه مشکلات، با تصمیم مسئولان پیمانکار تغییر کرد و ما کارگران با اعتماد به عملکرد وی تمام تلاش خود را برای افزایش تولید به کار گرفته‌ایم تا هم امنیت شغلی و  هم معیشت‌مان تامین شود اما به یک باره با اخباری که اخیرا شنیده‌ایم امیدمان را از دست داده‌ایم. در رسیدگی به این موضوع مهم، از مسئولان درخواست داریم به مواضع کارگران در ارتباط با تغییر دوباره پیمانکار اهمیت دهند تا اتفاقات سال گذشته تکرار نشود.