نزدیک به ۱۶ نفر از کارگران شهرداری شوش که در ماه پایانی سال ۱۴۰۱ از طریق قانون مشاغل سخت، بازنشسته شده‌اند، هنوز موفق به دریافت کامل مطالبات سنواتی خود نشده‌اند.

یکی از این کارگران به ایلنا گفت: احکام بازنشستگی ۱۶ نفر از ما با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱صادر شده و رقم حق سنوات پایان خدمت‌مان با توجه به میزان سوابق کاری از ۱۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان متغیر است اما تا این لحظه با ما تسویه‌حساب نشده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل معوق ماندن سنوات کارگران شهرداری شوش، کمبود نقدینگی است و به همین دلیل کارفرما به‌رغم شکایت شماری از همکاران بازنشسته به اداره کار و دریافت حکم، امکان پرداخت مطالبات سنواتی آنها را ندارد، گفت: بعد از کش و قوس‌های فراوان و اجرا نشدن حکم، پرونده برای اجرای احکام به سایر مراجع قضایی انتقال پیدا کرد که در نهایت نهاد قضایی با قبول مشکلات مالی کارگران به شهرداری یک سال فرصت پرداخت مطالباتمان را داد که در حال حاضر از این مهلت یک ساله چندین ماه گذشته است.

وی با بیان اینکه مابقی کارگران بازنشسته‌ای که طرح شکایت نکرده‌اند با تفاهم با شهرداری هر چند ماه یک بار بخش کمی از طلب سنواتی خود را دریافت می‌کنند، گفت: طی این مدت ۱۴ ماهه برای دریافت سنوات بازنشستگی خود به دفتر فرماندار، امام جمعه و اداره کار مراجعه کرده‌ایم اما مشکلمان حل نشده است.

او در پایان گفت: همه امید یک کارگر بازنشسته به سنوات پایان خدمتش است که به موقع دریافت کند اما با وجود مشکلات اقتصادی، ارزش مالی و قدرت خرید این مبالغ در طول یک سال گذشته به شدت کاهش یافته است.