اعتراضات صنفی کارگران کارخانه فولاد خزر در شهرک صنعتی رشت با وعده پیگیری مسئولان استانداری گیلان از روز دوشنبه (۲۳ بهمن) خاتمه یافت و کارگران به محل کار خود بازگشتند.

یکی از این کارگران به ایلنا گفت: به دنبال وعده مسئولان استانداری گیلان برای پیگیری مطالبات کارگران برای مشخص شدن وضعیت بلاتکلیف کارخانه و پرداخت حقوق، کارگران به اجتماع صنفی خود خاتمه دادند.

طبق گفته این کارگر، روز دوشنبه مسئولان استانداری گیلان پس از شنیدن مشکلات کارخانه از زبان تعدادی از نمایندگان کارگری اعلام کردند حداکثر تا چند روز آینده مطالبات صنفی کارگران برای مشخص شدن وضعیت مدیریت کارخانه و پرداخت حقوق و سایر مطالبات پایان سال کارگران عملی شود.

این کارگر گفت: مطالبات اصلی کارگران فولاد خزر در دو بخش است؛ یکی مشخص شدن موضوع تعیین تکلیف مالکیت این کارخانه به دلیل اختلافات به وجود آمده بین سهامداران که با افزایش این اختلافات و در نتیجه افزایش بدهی‌های مالی کارخانه هم اکنون تعطیل است و دیگری تامین امنیت شغلی و پرداخت مطالبات کارگران در آستانه سال جدید است. بنابراین با اعتماد به وعده‌های داده شده، به اعتراضات صنفی خود پایان دادیم.