رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: از دولت درخواست داریم در مسأله مسکن کارگران دخالت نادرست نداشته باشد و موضوعات مربوط به کارگران به ویژه مسکن توسط گروهی متشکل از نمایندگان کارگران و کارفرمایان در شورای عالی کار به جد پیگیری شود.

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: تامین مسکن کارگران از وظایف اصلی دولت و کارفرمایان است. مطابق ماده ۳۱ قانون اساسی دولت‌ها موظف به تأمین مسکن مناسب برای اقشار ضعیف هستند. وی با تاکید بر اینکه تامین مسکن حمایتی و ارزان‌قیمت از وظایف دولت است، افزود: مسکن یکی از شاخص‌های رفاهی محسوب می‌شود که دولت می‌تواند از طریق تعاونی مسکن اقدام به تهیه آن کند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: از تمام متولیان حوزه کارگری درخواست دارم به جای ورود به مباحث حاشیه‌ای، سه مولفه اساسی مسکن، معیشت و دستمزد کارگران را در دستور کار قرار دهند تا انگیزه شغلی از آنها ساقط نشود. جلسه‌ای با نمایندگان در شورای عالی کار برگزار کنند و این شورا به صورت ویژه و هر چه سریع‌تر مسکن کارگران را پیگیری کند. بابایی کارنامی تصریح کرد: از دولت درخواست داریم در مسأله مسکن کارگران، آنچه قانون مشخص کرده را به مرحله اجرا دربیاورد و دخالت نادرست نداشته باشد.

وی یادآور شد: اگر دولت فهم درستی از مباحث کارگری نداشته باشد وزرای مربوطه  از طریق استیضاح و تذکر در بهارستان مورد سوال قرار می‌گیرند. مسئولان و متولیان باید از اختیارات خود به نفع جامعه کارگری بهره بگیرند. باید مباحث کارگری از طریق قانون بررسی شود و قانون هم تکالیف را مشخص کرده است. بابایی در پایان خاطر نشان کرد: مسکن کارگری به دلیل بار مالی که دارد باید از طرف دولت برای آن لایحه ارائه شود. مجلس نمی‌تواند مسأله‌ای که بار مالی دارد را به عنوان طرح، تصویب کند و بر همین اساس این موضوع نیازمند لایحه دولت و همکاری مجلس است.