رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران با اشاره به اینکه بارها خواستار بحث امنیت شغلی کارگران شده‌ایم اما این مطالبه همچنان بر زمین مانده، گفت: از شورای نگهبان خواستیم مصوبه افزایش سن بازنشستگی لغو شود.

محمدرضا تاجیک در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره اینکه منابع صندوق تامین اجتماعی، متعلق به کارگران و بیمه‌شدگان بوده و برخلاف نظر دولت و مجلس، بیت‌المال نیست بلکه حق‌الناس است، گفت: توجه به همین مسأله، مسئولیت شرعی و اجتماعی دولت را پررنگ‌تر جلوه می‌دهد. از یک طرف بدهی دولت، از طرف دیگر عدم افزایش مناسب دستمزد با تورم و از سوی دیگر عدم جذب منابع از سوی مشاغل غیررسمی به گونه‌ای است که تامین اجتماعی را برای پاسخگویی به مصارف دچار بحران کرده است.

وی افزود: متاسفانه تا صحبت از عدم تعادل منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی می‌شود، دولت و مجلس به فکر افزایش سن و سابقه بازنشستگی می‌افتند.

تاجیک گفت: کارگران که مشغول کار هستند در یک قرارداد نانوشته 30 ساله یا کمتر و بیشتر با صندوق تامین اجتماعی، طبق قانون موجود انتظار بازنشستگی دارند و تغییر آن غیرشرعی و خلاف قانون است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم و با توجه به شعارهای این دولت، کارگران به دنبال تامین امنیت شغلی و معیشت خود بودند که ناگهان طرح بازنشستگی به پیشنهاد دولت و توسط مجلسی‌ها مصوب می‌شود. متاسفانه روزبه‌روز سهم کارگران از زحمات خود کمتر و سفره آنها کوچک‌تر می‌شود.

تاجیک گفت: ما اعضای مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در نامه‌ای از شورای نگهبان خواستاریم که با لغو این مصوبه غیرشرعی از نگرانی‌های کارگران زحمتکش بکاهد. بسیاری از مطالبات قانونی کارگران سال‌هاست که بر زمین مانده است. در دولت گذشته و در این دولت بارها موضوع امنیت شغلی کارگران پیگیری شد و جلسات زیادی هم در این رابطه برگزار شد و در نهایت مصوبه‌ای از سوی وزارت کار به مجلس ارسال شد ولی تا امروز به نتیجه نرسیده ولی جای تعجب است که افزایش سن و سابقه بازنشستگی به این سرعت به تصویب می‌رسد.