مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان اینکه ۶۹ نفر طی ۶ ماهه امسال بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که همگی آنها مرد بوده‌اند، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، علی عباسی با بیان اینکه از این موارد ۴۷ نفر متأهل و بقیه مجرد بودند، گفت: ۲۵ نفر از این افراد بر اثر سقوط از بلندی، ۱۹ نفر بر اثر برق‌گرفتگی، ۱۳ نفر بر اثر اصابت جسم سخت و ۱۲ نفر دیگر در حوادث کار دیگر جان خود را از دست داده‌اند. وی اضافه کرد: طی این مدت بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۷ مورد در خردادماه و کمترین آن با هفت مورد در اردیبهشت ماه ثبت شده است.

عباسی تصریح کرد: طی این مدت شهرستان‌های ساری و آمل هر کدام با ۱۰ و نور با ۷ و عباس‌آباد با ۶ فوتی بیشترین و شهرستان‌های فریدونکنار و سوادکوه هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند. 

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران به تفکیک سن متوفیان اشاره کرد و گفت: بیشترین سن مربوط به افراد ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۹ فوتی و سنین بیش از ۶۱ سال با چهار فوتی کمترین آمار طی ۶ماهه امسال گزارش شده است.

عباسی در پایان درباره تعداد مصدومان حوادث کار استان مازندران افزود: استان طی ۶ ماه امسال ۴۱۵ (۳۹۴ مرد و مابقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8درصد کاهش داشت.