اخبار دستمزد
در قالب بسته حمایتی انجام میشود
واریز ۲۰۰هزار تومان به حساب روستاییان و عشایر
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص بسته کمک جبرانی و حمایت غذایی به مبلغ ۲۰۰هزار تومان برای مستمریبگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خبر داد.
به گزارش مهر، محمد شریعتمداری اعلام کرد که در راستای تحقق وعده دولت دوازدهم در کمک به طبقات کمدرآمد جامعه و اهدای بستههای معیشتی به آنان، تمامی مستمریبگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، مشمول این طرح حمایتی قرار گرفتند و از روز شنبه، ۲۹ دی ماه، مبلغ ۲۰۰هزار تومان به حساب ایشان واریز خواهد شد.
طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و به منظور حمایت غذایی از گروههای کمدرآمد از محل تخصیص سازمان هدفمندسازی یارانهها مبلغ ۱۸ میلیارد تومان به حساب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر واریز شد.
این مبلغ به بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگانی پرداخت میشود که کمتر از ۳ میلیون تومان دریافتی دارند.
یک استاد دانشگاه:
۵۴درصد معلمان تهرانی فقر درآمدی دارند
یک استاد دانشگاه ضمن اشاره به وضعیت اقتصادی کشور که باعث ایجاد پدیده «چندشغلی بودن» و «زمانفروشی» شده است، گفت: ۵۴درصد معلمان تهرانی فقر درآمدی دارند.
به گزارش ایلنا، وحید محمودی در نخستین کنگره کودکی، توسعه و سیاستگذاری اجتماعی با اشاره به رویکردهای مختلف به پدیده فقر افزود: در دهههای اخیر تعریف فقر متفاوت شده است، به عبارت دیگر دیدگاهی که فقر را به مثابه محرومیت از قابلیتها میبیند، فقر کودک را بر همین معنا به معنی محرومیت از قابلیتهای پایه معرفی میکند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مطالعات نشان میدهد، در بسیاری از خانوارهایی که بالای خط فقر درآمدی هستند، کودکان دارای سوءتغذیهاند، اظهار کرد: کودکان هم باید توانمندیشان در نظامهای آموزشی و خانواده افزایش یابد و هم شرایط برای تبدیل توانمندیهایشان به کارکرد برای آنها فراهم باشد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه تورم از دهه ۶٠ باعث شده قدرت خرید شهروندان کاهش یابد و سرپرست خانواده حتی به دنبال شغل پنجم باشد تا بتواند حداقل معیشت را تامین کند، تصریح کرد: درواقع وقتی فردی «زمانفروشی» میکند، زمان کافی برای فرزند، خانواده، تفریح، سفر، مشارکت سیاسی و سلامت فردی و... را از دست میدهد تا تورم را جبران کند. آثار این مساله روی کودک در مدرسه، خانواده و اجتماع مشهود است.
این اقتصاددان با اشاره به پیامدهای فقر زمانی ادامه داد: براساس پژوهشی روی معلمان استان تهران، ۵۴درصد معلمان فقر درآمدی و زمانی دارند. از این تعداد ٣٠درصد فقر زمانی دارند و شغل دوم ۶۹درصد آنها «راننده تاکسی» است.
محمودی افزود: در خانواده نیز این کودکان از حضور کنار پدر محرومند و اگرچه فردی با چند شغل گمان میکند که فقیر نیست اما در عمل اتفاق دیگری میافتد. باید بگویم عدالت یعنی «من همانطور که میبینم و میشنوم دوست دارم دیده و شنیده شوم» اگر در سیاستگذاریها کودکان دیده و شنیده شوند، اوضاع بهبود مییابد. وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته٨٠درصد آموزش مدارس روی «پرورش» است و تنها ۲۰درصد به آموزش مرتبط است، افزود: طی یک مطالعه در مدارس در مورد قابلیتها و مهارتهای ١٩گانه، جز سواد خواندن و نوشتن مهارتهایی نظیر احترام به قانون، نظم، بردباری صبر، خلاقیت، نوآوری و...در نظام آموزشی ما به اندازه کافی نیست و عملا نظام آموزشی کشور افرادی ضد توسعه تربیت میکند.
این استاد دانشگاه افزد: مدارس ما عملا تعطیل هستند و حتی از نظام ابتدایی گذشته هم فاصله گرفتیم و کانون اصلی توسعه را فراموش کردیم .مجموعه اینها نشان میدهد از شرایط خوبی برای تربیت کودکان برخوردار نیستیم و تعداد قابل ملاحظهای از کودکان زیر خط فقر قابلیتی هستند. برعهده دولت و نهادهای مدنی است که به این موضوعات بپردازند.
دیدگاه تان را بنویسید