نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور در نامه‌ای به مدیرعامل تامین اجتماعی، اعتراض این کانون را به آنچه «نادیده گرفته شدن اصل سه‌جانبه‌گرایی و ناکارآمدی بخش درمان تامین اجتماعی مازندران» نامیده می‌شود، اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، در نامه نصرااله دریابیگی به هاشم موسوی آمده است: با وجود شعارهای زیبایتان در بحث اصل سه‌جانبه‌گرایی در ساختار تامین اجتماعی، ضلع مهم این سه‌جانبه‌گرایی یعنی تشکل‌های کارگری و بازنشستگی در استان مازندران مغفول مانده‌اند. مصداق آن هم سفر اخیر جنابعالی و هیات همراه به استان بود که عدم دعوت از نمایندگان کارگران و بازنشستگان برای حضور در برنامه‌های شما، موجب تعجب و تاسف همه تشکل‌های مربوطه شد چون اعتقاد داریم حل مشکلات بیمه‌شدگان اعم از کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق انعکاس آنها به مسئولان سازمان است و کم لطفی و نامهربانی مسئولین تامین اجتماعی استان در این خصوص جای تعجب دارد! در بخش دیگری از این نامه، دریابیگی با اشاره به سیاست‌های راهبردی تامین اجتماعی در دولت سیزدهم برای تحول‌بخشی به خدمات درمانی بیمه‌شدگان نوشته است: چرخ درمان تامین اجتماعی استان مازندران به لطف مدیریت عزیزان لنگ می‌زند و نه تنها شاهد تحولی در مازندران نیستیم که پدیده‌های زشتی همچون «زیرمیزی» در مراکز ملکی تامین اجتماعی رو به گسترش است. همچنین برخی پزشکان علناً از اوضاع و احوال کنونی سوءاستفاده می‌کنند. در این شرایط انتظار داریم به این وضعیت خاتمه داده و با کسانی که در بحث درمان سهل‌انگاری کرده و موجبات نارضایتی بیمه‌شدگان را فراهم می‌آورند، برخورد قاطع به عمل آید.

در ادامه نامه تاکید شده است: عملکرد بخش درمان تأمین اجتماعی استان مازندران رضایت‌بخش نیست و روزگار کارگران و بازنشستگان هم خوب نیست و به نظر می‌رسد تغییرات مدیریتی نیز تأثیری در اوضاع نامطلوب درمان نداشته است. از شما درخواست داریم درمان را به مسائل حزبی و سیاسی گره نزنید و مدیرانی در این بخش به کار گرفته شوند که دغدغه اصلی آنان تلاش برای کاهش آلام کارگران و بازنشستگان در مراجعه به مراکز درمانی باشد.