مدیرعامل سازمان تأمین ‌اجتماعی از تأدیه ۲۵۰هزار میلیارد تومانی از بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی در دو سال اخیر خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم موسوی گفت: با تأکید رئیس‌جمهور دولت انقلابی سیزدهم، همه اقشار فاقد بیمه درمان در این دولت تحت پوشش بیمه درمان قرار گرفته‌اند و نسبت پوشش بیمه درمان در کشور حدود ۱۰۰درصد جمعیت کشور است.

وی با اشاره به افزوده شدن بیش از ۱۵هزار تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت نظام سلامت کشور در دولت سیزدهم و یادآوری برخی دستاوردهای اقتصادی دولت، گفت: دستاوردهای تأمین‌اجتماعی در این دولت نیز بسیار مهم و پررنگ بوده و تأدیه ۲۵۰هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی در این دولت آن هم در قالب سهام شرکت‌های با وضعیت مطلوب، بی‌سابقه بوده است.

مدیرعامل تأمین‌اجتماعی افزود: در گذشته در سازمان شاهد آینده‌سوزی در قالب استقراض بی‌رویه از نظام بانکی برای پرداخت تعهدات سازمان بودیم اما با راهبردهای تحولی پیگیری شده در این دولت و بهبود شرایط منابع، در حال حاضر به آینده‌سازی و تضمین تعهدات آتی سازمان می‌اندیشیم. در سال گذشته ۱۰۶هزار میلیارد تومان بدهی انباشته سازمان به نظام بانکی که از دوره قبل بر زمین مانده و سازمان را به ابربدهکار نظام بانکی تبدیل کرده بود، تسویه شد که در تاریخ کشور و تأمین‌اجتماعی، این حجم از تسویه بدهی بانکی بی‌نظیر بوده است.

وی گفت: در ۲.۵ سال گذشته با جذب بالغ بر دو میلیون بیمه‌شده جدید، منابع پایداری در حد ۴۹هزار میلیارد تومان به منابع سازمان افزوده شده که اگر اقدامات تحولی و حمایت دولت مردمی و مجلس انقلابی نبود و این دستاوردها رقم نمی‌خورد و کماکان تعهدات ماهانه سازمان از مسیر استقراض از نظام بانکی تأمین می‌شد، شاهد تحمیل هزینه‌ای ۶۷هزار میلیارد تومانی به 

سازمان بودیم.