رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید که کمیسیون تلفیق مجلس مصوباتی داده که کلیات آن مورد تائید ما نیست. البته ما مراتب نگرانی‌های خودمان را هم در صحن مجلس اعلام کردیم.

داوود منظور در گفت‌وگو با ایلنا خاطرنشان کرد: البته با توافقاتی که شده درحال حاضر اصلاحات و ویرایش لازم را با همکاری نمایندگان، هیات رئیسه و کمیسیون تلفیق انجام می‌دهیم.

وی درباره اینکه نمایندگان مجلس رسیدن به رشد ۸درصدی در برنامه هفتم توسعه را سخت و حتی رویایی قلمداد کرده‌اند، گفت: رشد ۸درصدی که در لایحه برنامه هفتم پیش‌بینی کرده‌ایم جزو سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه هفتم است، بنابراین لازم‌الاجراست و باید تمام ظرفیت کشور را به کار بگیریم که رشد ۸درصد را محقق کنیم.

منظور بیان کرد: اما اینکه رشد ۸درصد قابل دستیابی است یا خیر، بستگی دارد که ظرفیت‌های نیروی انسانی، منابع طبیعی، سرمایه و ماشین‌آلات کشور و همچنین رشد بهره‌وری را چگونه انجام دهیم و چه پیشرانی در اقتصاد داشته باشیم. در ۳ ماه اول سال جاری در فصل بهار براساس گزارش حساب‌های ملی مرکز آمار ایران رشدی که ما محقق کرده‌ایم، 7.8درصد بوده بنابراین ما می‌توانیم به رشد ۸درصد نزدیک شویم. وی همچنین درباره احکام برنامه هفتم درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و صندوق‌های بازنشستگی گفت: در ارتباط با همسان‌سازی بخش عمده‌ای از آنچه که تکلیف بود در دو سال گذشته به ویژه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ انجام گرفته است. اگر بنا باشد همسان‌سازی مجددی انجام گیرد باید منتظر باشیم و ببینیم چه حکمی در برنامه هفتم تصویب خواهد شد.

منظور افزود: در مورد صندوق‌های بازنشستگی هم فرقی نمی‌کند. در واقع تعدیل مستمری‌های بازنشستگان به خوبی انجام گرفته و اگر موارد جدیدی هم بنا شود که صورت گیرد، باید ببینیم مصوبات نهایی برنامه هفتم چه می‌شود.