تجمع فرهنگیان مقابل سازمان بازنشستگی

صبح دیروز جمعی از معلمان و شاغلان در اعتراض به ناکارآمد بودن بیمه تکمیلی مقابل سازمان بازنشستگی فرهنگیان تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، معترضان، به بیمه تکمیلی ناکارآمد معترضند و می‌گویند باید قراردادهای بیمه تکمیلی با در نظر گرفتن منافع شاغلان و بازنشستگان تنظیم شود.

معلمان در روزهای گذشته در اعتراض به بیمه تکمیلی ناکارآمد، کمپینی در فضای مجازی تشکیل داده‌اند که بیش از 30هزار نفر به آن پیوسته‌اند.

    


آزادی یک کارگر گروه ملی فولاد اهواز

وکیل کارگران بازداشت‌شده گروه ملی فولاد اهواز از آزادی یکی از کارگران بازداشتی خبر داد.

محمدعلی جداری فروغی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: بهزاد علیخانی، از کارگران معترض گروه ملی فولاد ایران آزاد شد.

وی با بیان اینکه هنوز سه کارگر دیگر در بازداشت به سر می‌برند، افزود: امیدوارم این کارگران نیز هرچه سریعتر آزاد شوند.

در جریان تجمعات کارگران گروه ملی فولاد ایران بیش از 30 کارگر معترض بازداشت شدند که اکثریت آنها به تدریج با قرار کفالت آزاد شدند.

    


توزیع سبد حمایتی کارگران تا چهارشنبه

سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد:‌ با مشخص شدن آمار نهایی بیمه‌پردازان کارگری تامین اجتماعی، تا پایان روز چهارشنبه کمک معیشت مصوب به حساب بیمه‌پردازان تامین اجتماعی واریز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، آن‌طور که سازمان برنامه و بودجه در رابطه با توزیع سبد حماتی اعلام کرده است، پیرو مصوبه هیات وزیران درباره «دستورالعمل بسته کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه»، آمار بیمه‌پردازان سازمان تامین اجتماعی بعد از بررسی‌های متعدد و رفع هم‌پوشانی درخصوص بیمه‌شدگانی که از محل این گروه‌ها و جمعیت‌های هدف کمک معیشت دریافت کردند و تعیین خانوارهایی با درآمد کمتر از سه میلیون تومان در ماه، مشخص و به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد.

در ادامه این توضیح آمده است که پراکندگی کارگاه‌های مختلف که بیمه‌پردازان در آنها اشتغال دارند سبب تطویل بررسی‌های مورد نیاز شده است، لذا با تعیین آمار نهایی این افراد، بسته حمایتی معیشتی به این دسته از افراد حداکثر تا پایان روز چهارشنبه واریز خواهد شد.

    


رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: 

خصوصی‌سازی غیراصولی، صنعت خودرو را زمین‌گیر کرد

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: خصوصی‌سازی ایران خودرو و سایپا اصولی نبوده چرا که نه تنها از مشکلات خودروسازان کم نکرد بلکه به مشکلات آنها دامن زد.

کاظم جلالی به خبرگزاری خانه ملت گفت: بحث‌هایی که در مورد خودروسازی مطرح است به دو دسته تقسیم می‌شود؛ نخست آنکه باید دید چگونه مشکلات فعلی خودروسازان حل می‌شود و دوم آنکه مشکلات خودروسازی چیست و چه اقداماتی باید برای حل این مشکلات صورت گیرد که البته مبحث اساسی‌تر و مهم‌تری است.

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد در حال حاضر هر دو شرکت خودروسازی اصلی کشور دچار مشکلات بسیاری هستند.

وی تاکید کرد: خودروسازان برای حل مشکلاتی مانند بدهی‌ها، موضوع اتکای شرکت‌های قطعه‌سازی به کارخانه‌های خودروسازی و مسائل مربوط به نیروی انسانی شاغل در این صنعت نیاز به بسته خاصی دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ضعف در تولید خودرو از لحاظ ایمنی به کشته و مجروح شدن مردم منجر می‌شود، ادامه داد: باید برای صنعت خودروسازی استراتژی صنعتی داشته باشیم تا از این طریق مشخص شود چه خودروهایی در داخل تولید شود. همچنین باید بررسی شود پیشرفت این صنعت به چه اقدامات اساسی نیاز دارد.