معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قیمت‌ها برای استفاده از کالابرگ‌های الکترونیکی را میانگین سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در نظر گرفته‌اند که منصفانه‌ترین حالت است.

علیرضا عسگریان در گفت‌وگو با ایلنا درباره برخی اخبار مبنی بر عدم استقبال خانوارها از کالابرگ، گفت: استقبال خوب و قابل بوده و طبق داده‌ای که داریم ظرف حدود ۱۰ روز بالغ بر ۶۰۰هزار خانوار از این کالابرگ‌ها استفاده کرده‌اند. وی با اشاره به اینکه قاعدتاً رفتار بین دهک‌ها می‌تواند با هم تفاوت داشته باشد، خاطرنشان کرد: دهک یک تا ۳ معمولا دهک‌های آسیب‌پذیر هستند و امکان دارد رفتارشان با دهک‌های دیگر تفاوت داشته باشد. اینها معمولا ممکن است این پول را همان روزهای اول جاهای مختلفی خرج و هزینه کنند. اگر ما به دهک‌های بالاتر بیاییم امکان دارد تغییراتی ایجاد شود چون رفتارها تغییر می‌کند. وی تاکید کرد: به هر حال زیرساخت‌ها مهیا است و قیمت‌ها مربوط به سال ۱۴۰۱ است. مردم می‌توانند خرید کنند یا نکنند.

عسگریان افزود: برخی می‌گفتند باید مبنا قیمت‌های اردیبهشت سال ۱۴۰۱ و بعضی عنوان می‌کردند تیر و مرداد ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود که نهایتاً گفتند بین سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ یک متوسط در نظر بگیریم و قیمت‌ها را دیگر ثابت کنیم که این بحث و گپ هم در این میان از بین برود.

وی درباره اینکه برخی ممکن است جابه‌جایی دهک برای دریافت یارانه‌ها پیدا کرده‌ باشند، حال اگر آزمون وسع این افراد تایید شود، کالابرگ به این اشخاص تعلق می‌گیرد، عنوان کرد: اگر دهک به زیر دهک پنجم بیاید حتما تعلق خواهد گرفت ولی اکر دهک بالاتر برود، تعلق نمی‌گیرد.