به مناسبت روز پزشک، سقف درآمد پزشکان کشور افزایش یافت. «عین‌اللهی» وزیر بهداشت در این رابطه گفت: سقف درآمد پزشکان مناطق محروم را برداشتیم و مالیات پزشکان را از ۳۰ به ۱۰درصد کاهش دادیم. به گزارش ایلنا، کاهش مالیات پزشکان در حالی مصوب شده که همواره یکی از فرارهای مالیاتی مربوط به پزشکان بوده است. در عین حال، برداشته شدن سقف درآمد پزشکان مناطق محروم، موجب انتقاد کادر درمان و پرستاران شده است.

اسدی یک پرستار ساکن تهران می‌گوید: برخی پزشکان درآمدهای نجومی دارند و با این وجود، باز هم تصمیم‌سازان به نفع آنها تصمیم می‌گیرند. در حالی‌که در روزهای گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادعا کرده پرداخت حقوق پرستاران کمر سیستم بهداشت را شکسته است، سقف درآمد پزشکان برداشته می‌شود! به گفته وی، پرستاران در ماه‌های اخیر بارها با خواسته اصلاح قانون تعرفه‌گذاری و پرداخت مطالبات قانونی اعتراض کردند اما صدای آنها شنیده نشد.

«محمد شریفی‌مقدم» دبیرکل خانه پرستار نیز با انتقاد از کاهش مالیات پزشکان و برداشتن سقف درآمد آنها می‌گوید: اختلاف در پرداخت بین پزشک و پرستار در تمام دنیا بین یک و نیم تا ۴ برابر و به طور متوسط ۳ برابر است درحالی‌که در کشور ما اختلاف در پرداخت کارانه‌ها بیش از ۱۰۰ برابر است و این اختلاف در هیچ کجای این کره خاکی سابقه ندارد!

به گفته وی، این اختلاف، یک رکوردشکنی بی‌سابقه است با این حال، باز هم مدعی شده‌اند پرداختی‌ها به پرستاران کمرشکن است! این در شرایطی‌ست که در سال‌های اخیر بسیاری از پرستاران متخصص از کشور مهاجرت کرده‌اند.