جمعی از کارگران مجتمع تجاری اروند (کنزالمال) از برآورده نشدن مطالبات صنفی خود خبر دادند و گفتند: علیرغم چهارسال رسانه‌ای کردن موضوع مشکلاتمان، هم مدیریت منطقه آزاد و هم مسئولان استانی نسبت به شرایط شغلی نامناسب و عدم پرداخت مطالبات همچنان بی‌توجه مانده‌اند.

این کارگران در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: از سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲نفر از مجموع ۷۰ نفر از کارگرانی که تحت مسئولیت شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد اروند در مجتمع تجاری اروند، مجموعه ورزشی مرتضی علی (ع) و سازمان قدیم منطقه آزاد مشغول کارند، مشمول طرح تبدیل وضعیت هستند که توجهی به این خواسته قانونی کارگران نمی‌شود. در عین حال حقوق و بیمه کارگران بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ هنوز پرداخت نشده و با احتساب خرداد ماه، سه ماه به تاخیر افتاده است.

طبق اظهارات یکی از کارگران مجتمع تجاری اروند (کنزالمال)؛ از دی ماه سال ۱۴۰۱ سه بار مدیریت شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد اروند به عنوان پیمانکارتغییر کرده و هم اکنون با سرپرستی اداره می‌شود. به گفته وی؛ در جلسه‌ای که اخیرا با برخی مسئولان شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد برگزار کردیم، متوجه شدیم مدیریت قصد حذف یا کم کردن برخی مزایای مزدی کارگران از جمله اضافه کاری‌ها را دارد که در این صورت دریافتی حداقلی کارگران مجددا کاهش یافته و معیشت آن‌ها به خطر می‌افتد.